5

۶ روستا در سیستان و بلوچستان برق‌رسانی شد

  • کد خبر : 94406
  • 21 دی 1401 - 11:17
۶ روستا در سیستان و بلوچستان برق‌رسانی شد
"خلیل عوض‌زاده" با بیان اینکه سال‌جاری برنامه برق‌رسانی به ۱۰ روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان قرار گرفته است، اظهار داشت: از این تعداد پروژه، کار برق‌رسانی به ۶ روستا انجام و ۴ روستای شهرستان‌های میرجاوه، خاش و زاهدان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، پروژه برق‌رسانی به ۶ روستای شهرستان‌های سراوان، خاش، ایرانشهر، کنارک، بمپور و زابل این استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “خلیل عوض‌زاده” با بیان اینکه سال‌جاری برنامه برق‌رسانی به ۱۰ روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان قرار گرفته است، اظهار داشت: از این تعداد پروژه، کار برق‌رسانی به ۶ روستا انجام و ۴ روستای شهرستان‌های میرجاوه، خاش و زاهدان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال انجام است.

وی ادامه داد: احداث ۱۷.۳۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط، احداث ۹.۵۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۱۱ دستگاه ترانسفورماتور، مجموع حجم اجرای شبکه این پروژه برق‌رسانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ۱۸۴ خانوار بهره‌مند از این پروژه گفت: مجموع اعتبار این پروژه حدود ۱۳۴ میلیارد ریال است.

وی در ادامه اظهار داشت: ۹۹.۷ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.
عوض‌زاده با بیان اینکه برق‌رسانی به تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان، که دارای کد آبادی هستند انجام شده است، ادامه داد: سایر روستاهای فاقد برق استان در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی متولیان زمین در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۳۳ روستای این استان از نعمت برق مطمئن و پایدار برخوردار بودند، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هم‌اکنون پنج هزار و ۷۱۶ روستای این منطقه از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به طرح بهارستان (اصلاح، توسعه و احداث شبکه‌های برق مناطق روستایی)، که باعث بهره‌مندی بیش از ۷۲۸ روستای این استان شد، افزود: جابه جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه و تامین برق متقاضیان از جمله اهداف طرح بهارستان محسوب می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

عوض‌زاده خاطرنشان کرد: سال‌جاری، اقدام عملیاتی جهت توسعه و اصلاح شبکه برق ۵۰۰ روستای استان انجام شده که تا پایان سال این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.
وی بیان کرد: از جمله مهمترین اقدامات این بخش جابه جایی پایه از معابر روستایی و رفع افت ولتاژ روستاها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار معادل ۵۰ درصد اعتبار موافقت نامه سال‌جاری این شرکت جذب شده است، گفت: این اعتبارات از محل موافقت نامه روستایی سال ۱۴۰۱ از دو محل بند ج تبصره ۶ قانون و بند ط تبصره ۱۵، قانون بودجه پیش بینی اعتباری شده است.

وی ادامه داد: برای تقویت خطوط فشار متوسط روستایی تعداد ۶ پروژه در شهرستان‌های خاش، تفتان، مهرستان، دلگان، پلان و نیکشهر در دست اقدام است که تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94406
  • نویسنده : سیدشهاب الدین عبدلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.