3

۸۳ روستای استان سمنان از طرح برقی بهارستان بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 101009
  • 27 فروردین 1402 - 20:20
۸۳ روستای استان سمنان از طرح برقی بهارستان بهره‌مند شدند
"سیدمحمد حسینی‌نژاد" بیان کرد: این طرح با هدف تعویض پایه‌های فرسوده، اصلاح شبکه روشنایی معابر، تقویت شبکه و رفع ضعف ولتاژ و توسعه شبکه جهت تامین برق متقاضیان انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: سال گذشته ۸۳ روستای این استان از طرح برقی بهارستان بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیدمحمد حسینی‌نژاد” بیان کرد: این طرح با هدف تعویض پایه‌های فرسوده، اصلاح شبکه روشنایی معابر، تقویت شبکه و رفع ضعف ولتاژ و توسعه شبکه جهت تامین برق متقاضیان انجام شد.

وی تصریح کرد: از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط واحدهای اجرایی این شرکت در سطح استان سمنان، اصلاح و تبدیل ۱۹۰ هزار متر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار، نصب یک دستگاه اتوبوستر، تعویض و جابه‌جایی هزار و ۵۷۰ اصله پایه برق، اصلاح و نصب ۲۲ ایستگاه هوایی توزیع برق و دایر نمودن و بهینه‌سازی ۴۸ هزار متر شبکه فشار متوسط و ضعیف بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته برای بهسازی شبکه روستایی این استان در سال گذشته، ۶۲۵ میلیارد ریال است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۰ هزار دستگاه از کنتورهای برق منصوبه استان سمنان رویت‌پذیر و بیش از ۴ هزار مشترک این استان کنترل‌پذیر هستند.

حسینی‌نژاد گفت: نزدیک به ۸ درصد از مصرف برق استان در حال حاضر از طریق کنتورهای هوشمند برق کنترل می‌شوند و عمده مشترکانی که مصرف برق آنها رصد می‌شود مشترکانی با تعرفه‌های صنعتی، کشاورزی، اداری و بانک‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه قبل از شروع پیک‌بار ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند دیگر نصب خواهد شد، تصریح کرد: این کنتورها از طریق سیم کارت‌های متصل به آن‌ها، اطلاعات مصرفی مشترکان را هر ۱۵ دقیقه یک‌بار و به طور برخط رویت و به طور لحظه‌ای میزان مصرف مشترکانی که پرمصرف بوده و میزان مصرف اعلام شده را رعایت نکرده‌اند را قطع می‌نماید.

وی در ادامه از اجرای طرح تست و بازرسی ۱۰۴ هزار و ۳۹۱ اشتراک برق در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار داشت: اجرای این طرح در راستای نظارت مستمر کنترل صحت کارکرد لوازم اندازه‌گیری مشترکان برق صورت می‌پذیرد.

حسینی‌نژاد ادامه داد: در حوزه اشتراک‌های عادی یا غیر دیماندی، بیش از ۸۶ هزار مورد تست کنتور برق توسط ماموران این شرکت صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از جمله نکات بارز این تست‌ها، کشف ۸۳۹ کنتور معیوب غیردیماندی است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: بازبینی و تست بیش از ۱۸ هزار کنتور دیماندی یا سنگین، کشف ۳۴۲ مورد مراکز رمزارز غیرمجاز، اصلاح مدار تابلو اندازه‌گیری مشترکان دیماندی بخش چاه‌های کشاورزی به منظور کنترل‌پذیری، اصلاح تابلو لوازم اندازه‌گیری مشترکان مناطق آلوده و بهبود شاخص نصب با پیگیری مستمر از دیگر اقدامات گروه بازرسی لوازم اندازه‌گیری این شرکت است.

وی در ادامه اظهار داشت: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی شهرستان شاهرود از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه بخش زیادی از انرژی مصرفی تعرفه کشاورزی استان در این شهرستان استفاده می‌گردد، گفت: تلفات شبکه توزیع برق شهرستان شاهرود با توجه به اینکه در بیشتر نقاط روستایی کابل خودنگهدار احداث شده است در مقایسه با کشور وضعیت مطلوبی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=101009
  • نویسنده : ابوالفضل همتی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.