3

۹۰۰ کنتور هوشمند در مریوان کردستان نصب شد

  • کد خبر : 82721
  • 11 مرداد 1401 - 17:45
۹۰۰ کنتور هوشمند در مریوان کردستان نصب شد
"هیوا لهونیان" با اشاره به اینکه بیشترین کنتور هوشمند نصب شده با 449 دستگاه مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: بخش خانگی 150دستگاه، بخش‌های عمومی 133دستگاه، بخش صنعت 108دستگاه و 60 دستگاه برای مشترکان بخش تجاری در شهرستان مریوان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، گفت: از ابتدای اجرای طرح هوشمند‌سازی کنتور برق مشترکان پرمصرف تاکنون، ۹۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان در بخش‌های مختلف نصب و راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا لهونیان” با اشاره به اینکه بیشترین کنتور هوشمند نصب شده با ۴۴۹ دستگاه مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: بخش خانگی ۱۵۰دستگاه، بخش‌های عمومی ۱۳۳دستگاه، بخش صنعت ۱۰۸دستگاه و ۶۰ دستگاه برای مشترکان بخش تجاری در شهرستان مریوان نصب شده است.

وی با بیان اینکه در کنتورهای هوشمند رفتار مصرف و نظارت مصرف‌کننده بر سیستم و صورتحساب جهت شفافیت بیشتر به مشترکان ارائه می‌شود، افزود: در این طرح، کنتورهای هوشمند جایگزین کنتورهای قدیمی می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان در این کنتورها ثبت می‌شود.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند یکی از راهکارهای موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل بار شبکه برق است، بیان کرد: نصب کنتورهای هوشمند این امکان را برای مشترکان فراهم می‌کند تا با وارد کردن رمزکاربری و رمز عبور، اطلاعات برق مصرفی خود را روزانه پایش و مدیریت کنند و همچنین قبض میان‌دوره خود را از طریق سایت مذکور دریافت و هزینه برق خود را مدیریت نمایند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری بیش از ۱۵۰ الی ۲۰۰ کنتور هوشمند دیگر نیز در سطح شهرستان برای مشترکان پرمصرف نصب خواهد شد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان امکان برقراری دوسویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع‌آوری، پردازش و ارسال اطلاعات به شرکت را ازمزیت‌های استفاده از کنتورهای هوشمند بیان کرد و افزود: آگاهی شرکت از مقدار انرژی مصرف شده در ساعات پرباری و کم‌باری و آگاهی مصرف کنندگان از مقدار مصرف ساعتی و روزانه و امکان تشخیص سرقت انرژی از کنتور از دیگر قابلیت‌های کنتورهای هوشمند است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=82721
  • نویسنده : شیدا علیمرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.