2
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

۹۲ درصد آب سدهای خراسان رضوی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 49952
  • 27 اردیبهشت 1400 - 17:45
۹۲ درصد آب سدهای خراسان رضوی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد
"محمد علایی" در نشست گفتگو محور فوریت‌های خشکسالی استان خراسان رضوی با عنوان «بدون تعارف با خشکسالی 1400» که با حضور اساتید دانشگاه و مدیران اجرایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: باید به کمک سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی، مرکز اقلیم شناسی، هواشناسی، دانشگاه فردوسی و این شرکت به کشاورزان برای تهیه الگوی کشت صحیح کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۲ درصد از آب سدها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، گفت: در سال گذشته از ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب سطحی حدود ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد دوستی تامین شده که نسبت آب تخصیص یافته در بخش کشاورزی بیش از ۸۵ درصد نسبت به دیگر بخش‌ها بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد علایی” در نشست گفتگو محور فوریت‌های خشکسالی استان خراسان رضوی با عنوان «بدون تعارف با خشکسالی ۱۴۰۰» که با حضور اساتید دانشگاه و مدیران اجرایی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: باید به کمک سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی، مرکز اقلیم شناسی، هواشناسی، دانشگاه فردوسی و این شرکت به کشاورزان برای تهیه الگوی کشت صحیح کمک کنیم.
علایی با بیان اینکه ۹۲ درصد آب سدها در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، گفت: سال گذشته ۴.۸ میلیارد متر مکعب آب برداشتی، چهار میلیارد مترمکعب آب زیرزمینی و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب سطحی داشتیم که از این ۸۰۰ میلیون حدود ۲۲۰ میلیون آن از سد دوستی بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در خشکسالی‌ها ۹۵ درصد آب استان از منابع زیرزمینی برداشت می‌شود، گفت: طبق آمار ارائه شده میزان آسیب پذیری استان در زمینه بحران آب به طور کامل مشخص است.

 

نیروگاهیان

*کشت دیم استان در سال جاری تقریبا صفر است
وی با بیان اینکه کشت دیم استان در سال جاری تقریبا صفر است، گفت: در تاریخ یکم اردیبهشت سال ۹۷ که مسئولیت شرکت آب منطقه‌ای را بر عهده گرفتم نسبت آب تجدیدپذیر به آب برداشتی ۱۶۳ درصد بود که در حال حاضر این رقم با کمک کشاورزان به ۱۱۰ درصد رسیده است.
وی با اشاره به تجهیز استان به کنتورهای حجمی و کنترل ۵۳ درصد آن‌ها از شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، گفت: استان خراسان رضوی تنها استانی است که مدعی مدیریت آب است.
علایی با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای آمادگی دارد با کمک نهادهای مدنی، دانشگاهیان، خبرگان و فرهیختگان اجتماعی فضای اجتماعی و افکار عمومی را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: امسال را باید فرصتی برای مقابله با خشکسالی در نظر بگیریم، قطعا در آینده خشکسالی‌های شدیدتری را پیش رو خواهیم داشت که باید بتوانیم مسائل را حل کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49952
  • نویسنده : سمانه کفاش زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.