7

۹۹ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از نعمت برق برخورد هستند/بهره‌مندی هزار روستا از پروژه‌های توزیع برق در هفته دولت

  • کد خبر : 111386
  • 11 شهریور 1402 - 0:15
۹۹ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از نعمت برق برخورد هستند/بهره‌مندی هزار روستا از پروژه‌های توزیع برق در هفته دولت
"محمد رئیسی" اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، ۱۵۵ پروژه توزیع برق با اعتبار ۲۹۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه با اعتبار ۳۳۹ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۷ پروژه توزیع برق در این استان، ۸۷۲ روستای منطقه از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند و عملیات اجرایی پروژه‌های توزیع برق در ۶۷۷ روستای دیگر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد رئیسی” اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، ۱۵۵ پروژه توزیع برق با اعتبار ۲۹۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه با اعتبار ۳۳۹ میلیارد تومان آغاز شد.

وی ادامه داد: با افتتاح این تعداد پروژه ۶۱ هزار و ۷۵۹ خانوار سیستان و بلوچستانی از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شده و با آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های توزیع برق، ۶۶ هزار ‌و ۲۱۱ خانوار دیگر این استان به زودی از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۵۶ پروژه توسعه شبکه، ۸۴ پروژه اصلاح و بهینه‌سازی، ۱۰ پروژه برق‌رسانی و پنج پروژه روشنایی شهری و روستایی طی هفته دولت در این استان بهره‌برداری شد.

وی به حجم عملیات پروژه‌های افتتاح شده اشاره کرد و افزود: ۱۸۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۳۷۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۳۱۳ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم تجهیزات احداث شده پروژه‌های افتتاح شده است.

رئیسی در ادامه به پروژه‌های آغاز شده این شرکت در هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی ۱۱۲ پروژه توزیع برق در بخش‌های توسعه، برق‌رسانی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق طی هفته دولت آغاز شد.

وی به حجم عملیاتی پروژه‌های آغاز شده اشاره کرد و گفت: ۱۰۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۲۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۳۹۹ دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم در نظر گرفته شده برای اجرای این تعداد پروژه است.

 

 

نیروگاهیان

*برق‌رسانی به سه روستای سیستان و بلوچستان انجام شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان همچنین گفت: همزمان با هفته دولت، برق‌رسانی به روستای غریب آباد و همت آباد خاش و روستای گودخارستان میرجاوه انجام شد.

رئیسی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۳۱ خانواده این مناطق از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شدند، اظهار داشت: ۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و چهار دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم پروژه‌های برق‌رسانی این روستاها است.

وی ادامه داد: برق‌رسانی به مدارس خیرساز روستاهای کمب و عثمان‌آباد چابهار، برق‌رسانی به مدارس خیرساز روستاهای شهریری، گیمک، بنت، سیرک، دستگرد و نیکوجهان نیکشهر و برق‌رسانی به سایت گردشگری روستای درک زرآباد از جمله پروژه‌های دیگر برق‌رسانی مورد بهره‌برداری در هفته دولت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای مجموع پروژه‌های برق‌رسانی ۶۷ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این هفته عملیات اجرایی برق‌رسانی به ۱۴ روستای این استان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حدود ۲۵۰ هزار خانواده روستایی این استان از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند، گفت: این درحالیست که تعداد خانوارهای بهره‌مند روستایی این استان از برق مطمئن و پایدار قبل از انقلاب ۴۵۰ خانوار بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از نعمت برق برخورد هستند، تصریح کرد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار این استان که دارای کد آبادی و مجوز هستند، برق‌دار بوده و سایر مکان‌های فاقد برق استان در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی دستگاه‌های متولی در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111386
  • نویسنده : سیدشهاب الدین عبدلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.