4

۹۹.۸ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان غربی از نعمت برق بهره‌مند هستند

  • کد خبر : 5626
  • 02 تیر 1398 - 21:48
۹۹.۸ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان غربی از نعمت برق بهره‌مند هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۸۱۲ روستای این استان با ۹۹.۸ درصد پوشش از نعمت برق برخوردار هستند. اکبر حسن بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد روستای برق دار شامل تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار است که برق‌دار هستند. وی ادامه داد: […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۸۱۲ روستای این استان با ۹۹.۸ درصد پوشش از نعمت برق برخوردار هستند.

اکبر حسن بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد روستای برق دار شامل تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار است که برق‌دار هستند.

وی ادامه داد: ۱۱ روستای آذربایجان غربی کمتر از ۱۰ خانوار بوده که در صورت امکان تا هفته دولت امسال این روستاها نیز از نعمت برق بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در آذربایجان غربی وجود دارد، بیان کرد: ۸۱ درصد از این میزان مشترکان حوزه خانگی، ۳.۵ درصد مشترکان عمومی که غالباً ادارات، مدارس در این دسته جای دارند و ۲.۷ درصد مشترکان کشاورزی هستند.

وی کرد: همچنین ۰.۵ درصد را مشترکان صنعتی و ۱۳ درصد را نیز مشترکان تجاری تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت: از کل مصارف برق آذربایجان غربی ۴۰ درصد توسط مشترکان خانگی، ۱۸ درصد توسط مشترکان صنعتی و ۸.۵ درصد را مشترکین تجاری مصرف می شود.

حسن بگلو گفت: مشترکان کشاورزی ۲۲ درصد از مصرف کل برق را به خود اختصاص داده اند و این مشترکان برای عبور از بار پیک امسال با رعایت نکات ساده می‌توانند سهم به سزایی در کنترل مصرف داشته باشند.

وی اضافه کرد: صنعت برق در عرصه کنونی اقتصاد جهان جایگاهی بسیار مهم دارد و این صنعت، افزون بر رفع نیازهای مردم، مولفه‌ای تاثیرگذار در مختصات تعالی اقتصادی کشور است.

برق رسانی به روستاها از جمله مهمترین اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر محرومیت زدایی به شمار می رود.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.

مصرف برق آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۷ شمسی چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت در سال بوده که با توجه به افزایش ۲.۶ درصدی تعداد مشترکین درسال ۱۳۹۸ مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

استاندارد مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیر گرمسیری ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.

طبق اعلام شرکت برق هر مشترکی مصرف خود را نسبت به سال گذشته به هر میزانی از این ۳۰۰ کیلووات کاهش دهد به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۲۴ ریال پاداش می‌گیرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=5626

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.