8

🎥 ویدئو/هر کولر آبی ۳۰۰ لیتر بر مصرف آب یک خانواده در یک شبانه‌روز اضافه می‌کند

  • کد خبر : 132681
  • 14 خرداد 1403 - 13:19
🎥 ویدئو/هر کولر آبی ۳۰۰ لیتر بر مصرف آب یک خانواده در یک شبانه‌روز اضافه می‌کند
هم‌زمان با افزایش دمای هوا استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر خواهد شد. بنا بر برخی آمارها با گرم‌شدن هوا تنها در تهران حدود ۳ میلیون کولر آبی به کار می‌افتد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از تولید برق بیستون ، هم‌زمان با افزایش دمای هوا استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر خواهد شد. بنا بر برخی آمارها با گرم‌شدن هوا تنها در تهران حدود ۳ میلیون کولر آبی به کار می‌افتد.

کولرهای آبی یکی از بهترین وسایل سرمایشی در مناطق معتدلی مانند تهران به شمار می‌روند که با استفاده صحیح آنها هم مصرف برق کمتر می‌شود و هم مصرف آب کاهش می‌یابد.

کولرهای آبی هنگام استفاده هر کدام به‌اندازه یک فرد از افراد خانواده آب مصرف می‌کنند؛ بنابراین، در ایام گرم سال، کولرهای آبی روزانه بسته به‌اندازه کولر به طور متوسط ١۵ تا ۴٠ لیتر آب در هر ساعت مصرف می‌کنند.

حال اگر عدد متوسط مصرفی برای هر کولر را ۳۰ لیتر در ساعت در نظر بگیریم با ۸ ساعت کولر روشن، هر کولر آبی ۲۴۰ لیتر آب مصرف می‌کند که رقم مصرف آب کولرهای آبی در کل کشور با شرایط ذکر شده حدود یک میلیارد و نهصد و بیست میلیون لیتر در شبانه‌روز آب خواهد بود؛ البته این میزان برای کولرهایی است که عملکرد استانداردی دارند و معیوب نیستند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=132681

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.