1
معاون پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو در جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق مطرح کرد:

۱۰ درصد صرفه جویی برق بخش خانگی در تابستان امسال مرهون تلاش روابط عمومی‌ها بود/ روابط عمومی‌ها پل ارتباط مدیران با واقعیات جامعه باشند

  • کد خبر : 97010
  • 25 بهمن 1401 - 20:52
۱۰ درصد صرفه جویی برق بخش خانگی در تابستان امسال مرهون تلاش روابط عمومی‌ها بود/ روابط عمومی‌ها پل ارتباط مدیران با واقعیات جامعه باشند
حیدری: وزارت نیرو یکی از کلیدی‌ترین نهاد‌های دولت است که ارائه آب و برق پایدار به مردم را بر عهده دارد و با توجه به اینکه امروزه آب و برق به بخش جدایی ناپذیری از زندگی شهروندان تبدیل شده است، از این رو تصمیمات و خدماتی که ما در وزارت نیرو در اختیار مردم قرار می‌دهیم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو تصریح کرد: در تابستان امسال چیزی حدود ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق بخش خانگی حاصل شد، وقتی بدانیم که تولید هر هزار مگاوات برق برای کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه در پی دارد،ارزش کار روابط عمومی در تشویق مردم به کاهش مصرف برق در تابستان سال جاری بیشتر نمایان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) ” احمد حیدری” در آیین اختتامیه «جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق» در رابطه با اهمیت جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: امروزه یکی از ارکان بسیار مهم و کلیدی هر دستگاه و سازمانی را روابط عمومی‌ها تشکیل می‌دهند که ضمن وظیفه خطیر اطلاع رسانی، باید حلقه ارتباطی بین مدیران و مردم نیز باشند و واقعیت‌های جامعه را بدون هیچگونه اشکال و ایرادی به مدیران منعکس کنند.
وی افزود: مدیران نهاد‌ها و سازمان‌ها مختلف امکان دارد به دلیل مشغله‌های فراوان و نیز نوع متفاوت نگاهی دارند از بسیاری از کاستی‌ها و نیاز‌های جامعه آنطور که باید و شاید اطلاع پیدا نکنند، اما این وظیفه روابط عمومی‌هاست که واقعیت‌ها را به درستی به مدیران خود انعکاس دهند و آن‌ها را در اخذ تصمیم‌های مناسب و شایسته یاری دهند.
حیدری در ادامه بیان کرد: وزارت نیرو یکی از کلیدی‌ترین نهاد‌های دولت است که ارائه آب و برق پایدار به مردم را بر عهده دارد و با توجه به اینکه امروزه آب و برق به بخش جدایی ناپذیری از زندگی شهروندان تبدیل شده است، از این رو تصمیمات و خدماتی که ما در وزارت نیرو در اختیار مردم قرار می‌دهیم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
معاون وزیر نیرو تأکید کرد: همانطور که اشاره کردم روابط عمومی‌های صنعت آب و برق حلقه اتصال میان مدیران این دو صنعت با مردم هستند و هر چقدر در کار خود موفق‌تر و توانمندتر ظاهر شوند، نتیجه آن به کل مجموعه باز می‌گردد و خدمات مطلوب تری به مردم ارائه خواهد شد.
معاون پیشتبانی و امور مجلس وزیر نیرو همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون ضرورت جهاد تبیین و اطلاع رسانی صحیح به مردم افزود: در طول ۴۴ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، صنعت آب و برق کشور خدمات بسیاری زیادی به مردم ارائه کرده است و توانمندی‌های این دو صنعت به طرز چشمگیری افزایش یافته که لازم است در این باره مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات موثری صورت بگیرد.
حیدری در همین باره تأکید کرد: به طور مثال در دوران قبل از انقلاب در کشور تنها ۷ هزار مگاوات برق تولید می‌شد و در حالی که اکنون جمعیت کشور تنها ۲.۵ برابر شده است، اما ظرفیت تولید برق تا ۱۲ برابر افزایش یافته و به ۹۰ هزار مگاوات رسیده است، وضعیتی که سبب شده دیگر هیچکدام از روستا‌های بالای ۱۰ خانوار کشور بدون برق نباشند و لازم است این حقایق و این خدمات به طور مطلوب به مردم اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی وزارت نیرو در یکی دو سال گذشته عملکرد بسیار موفقی داشته است، اظهار کرد: نتیجه این عملکرد خوب انتخاب به عنوان روابط عمومی برتر در میان نهاد و سازمان‌های دولتی در جشنواره شهید رجایی بود که لازم است به این خاطر از زحماتی که تا الان توسط این روابط عمومی کشیده شده است، تشکر کنیم.

 

 

نیروگاهیان

حیدری در ادامه و در رابطه با خدمات وزارت نیرو در دولت سیزدهم گفت: همانطور که در جریان هستید در تابستان ۱۳۹۹ بار‌ها برق مشترکان در بخش‌های مختلف قطع می‌شد و در سال ۱۴۰۰ نیز از ۲۹ اردیبهشت خاموشی‌های مکرری رقم خورد که سطح نارضایتی عمومی را از عملکرد وزارت نیرو بالا برد، اما با روی کار آمدن دولت جدید و مدیریت جهادی همکاران ما در وزارت نیرو این رویه اصلاح شد و نه تنها در زمستان ۱۴۰۰ خاموشی نداشتیم، بلکه در تابستان ۱۴۰۱ نیز بدون خاموشی فصل گرم سال را پشت سر گذاشتم.
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از این دستاورد نتیجه تلاش همکاران ما در روابط عمومی‌ها بود، گفت: همه ساله ۵ درصد میزان مصرف برق افزایش می‌یابد، اما در تابستان سال جاری به واسطه مدیریت مصرف خانوار که تحت تأثیر آموزش و اطلاع رسانی‌ها صورت گرفت، میزان مصرف برق ۵ درصد رشد منفی داشت.
معاون پارلمانی وزیر نیرو با تأکید بر اینکه در تابستان امسال چیزی حدود ۱۰ درصد صرفه‌جویی بخش خانگی در مصرف برق حاصل شد، افزود: وقتی بدانیم که تولید هر هزار مگاوات برق برای کشور ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه در پی دارد، آن موقع ارزش کار روابط عمومی در تشویق مردم به کاهش مصرف برق در تابستان سال جاری بیشتر دیده می‌شود.
حیدری همچنین با اشاره به خدمات ارائه شده در صنعت آب نیز گفت: در حوزه آب نیز وزارت نیرو در دولت سیزدهم خدمات فراوانی برای پایداری شبکه و توسعه سیستم‌های تصفیه و فاضلاب در دستور کار قرار داده است و همینطور عملیات آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستا را در طرح جهاد آبرسانی آغاز کرده که لازم است این خدمات به نحو احسن به اطلاع آحاد جامعه برسد.
معاون پارلمانی وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه روابط عمومی‌ها نباید تنها مخاطب خود را عامه مردم در نظر بگیرند، بیان کرد: در هر استان و شهرستان شخصیت‌های اثرگذاری مانند نمایندگان قوه قضائیه، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، استانداران، فرمانداران وجود دارند که باید برای اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها به ایشان اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد تا این چهره‌های اثرگذار و تصمیم‌گیر نیز در اجرای مطلوب سیاست‌ها و برنامه‌ها در کنار وزارت نیرو قرار بگیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=97010
  • نویسنده : رضا رحیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.