0
در سال 1402

۱۶۱۵ حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضوی مسدود شد

  • کد خبر : 134874
  • 12 تیر 1403 - 11:25
۱۶۱۵ حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضوی مسدود شد
وزارت نیرو (پاون)، بر اساس جدیدترین گزارش شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، سال گذشته ۱۶۴ حلقه چاه کشاورزی به شمارشگر هوشمند مجهز شد و تعداد چاه‌های هوشمند درخراسان رضوی به هزار و ۵۰۱ حلقه رسیده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از وزارت نیرو (پاون)، بر اساس جدیدترین گزارش شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، سال گذشته ۱۶۴ حلقه چاه کشاورزی به شمارشگر هوشمند مجهز شد و تعداد چاه‌های هوشمند درخراسان رضوی به هزار و ۵۰۱ حلقه رسیده است.
با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در خراسان رضوی طرح تعادل بخشی با رویکرد برخورد با چاه‌های غیرمجاز از سال ۱۳۹۲ در دستور کار این شرکت قرار گرفته و به صورت جدی پیگیری می شود و در مجموع از ابتدای طرح تا پایان سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۴۹ حلقه چاه غیر مجاز با حجم ۳۸۶ میلیون متر مکعب در این استان مسدود شده است.
هم اکنون ۱۶ هزار و ۵۱۹ حلقه چاه مجاز و ۶ هزارو ۵۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد.
برخورد با انشعابات و چاه های غیر مجاز از اولویت های این شرکت است و پایش و شناسایی آنها با جدیت ادامه دارد.
هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاه های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب های زیر زمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده‌ است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134874

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.