2
از ابتدای امسال؛

۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در استان تهران شناسایی شد

  • کد خبر : 104064
  • 07 خرداد 1402 - 1:33
۲۵۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در استان تهران شناسایی شد
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این‌باره بیان کرد: بیش‌ترین تعداد انشعاب غیرمجاز با 715 رشته در محدوده آبفای جنوب‌ غربی استان تهران و کم‌ترین تعداد انشعاب غیرمجاز با 24 مورد در محدوده آبفای منطقه یک شهر تهران بود.

۲۵۰۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران در دو ماه ابتدایی امسال شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این‌باره بیان کرد: بیش‌ترین تعداد انشعاب غیرمجاز با ۷۱۵ رشته در محدوده آبفای جنوب‌ غربی استان تهران و کم‌ترین تعداد انشعاب غیرمجاز با ۲۴ مورد در محدوده آبفای منطقه یک شهر تهران بود.

“سیدرسول باقری” با بیان اینکه، ۱۷۳۲ رشته از این انشعاب‌های غیرمجاز، قطع و بقیه به مجاز بدل شد، افزود: همچنین در سال گذشته در استان تهران نزدیک به ۱۸هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که ۱۰هزار ۵۰۰ رشته قطع و نزدیک به ۷۵۰۰ رشته به مجاز بدل شد.

وی با اشاره به مناطقی که در سال گذشته بیشترین و کمترین میزان انشعاب غیرمجاز را داشته‌اند، گفت: بیشترین میزان انشعاب غیرمجاز با ۶۰۳۸ رشته در محدوده آبفای غرب استان تهران و کمترین میزان با ۱۵۷ رشته مربوط به نواحی زیر پوشش آبفای منطقه یک بود.

 

نیروگاهیان

گفتنی است، انشعاب غیرمجاز آب به انشعابی گفته می‌شود که مشترک بدون پرداخت حق انشعاب و دریافت مجوز از طریق دخل و تصرف در تاسیسات آبرسانی و بدون امکان اندازه‌گیری حجم مصرف از آب استفاده می‌کند.

بر اساس ماده یک قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، هر شخصی که بدون دریافت انشعاب قانونی آب، به استفاده از آن اقدام و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز کند، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه، به شیوه‌هایی که در جداول زیر آمده است، جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=104064
  • نویسنده : رویا مرادی زاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.