2

۲۷۰۰ میلیارد ریال صرف تامین آب روستاها در خراسان رضوی می‌شود

  • کد خبر : 61534
  • 27 مهر 1400 - 21:44
۲۷۰۰ میلیارد ریال صرف تامین آب روستاها در خراسان رضوی می‌شود
"سید ابراهیم علوی" افزود: در همین رابطه نسبت به انجام تفاهم اولیه با سیستم بانکی اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از دریافت مجوز بهره‌مندی این شرکت از تسهیلات ماده ۵۶  برای آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی اولویت‌دار این استان به مبلغ ۲۷۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید ابراهیم علوی” افزود: در همین رابطه نسبت به انجام تفاهم اولیه با سیستم بانکی اقدام شده است.
وی با اشاره به سقایی حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک شهری و روستایی با سه میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت توسط آبفا، وجود هفت چالش در ارائه خدمات به مشترکان تحت پوشش را خاطرنشان کرد.
“سید ابراهیم علوی” با اظهار نگرانی نسبت به کاهش شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی و محدویت حریم و عدم امکان توسعه منابع آب در بسیاری ازدشت‌های استان اظهار داشت: افزایش فواصل تامین تا محل مصرف آب و تشدید حساسیت‌های محلی و اجتماعی، تغییرات کیفی آب ناشی از ادامه پدیده خشکسالی و کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی شرایط تامین آب شرب در ۸۶ شهر و دو هزار و ۲۵۴ روستای تحت پوشش را با مشکل مواجه کرده است.

 

نیروگاهیان

به گفته وی تعرفه‌های پایین و افزایش هزینه اجرای پروژه‌ها و محدودیت در تامین منابع مالی هم به مشکلات موجود دامن زده است.
علوی اظهار داشت: با این حال آبفای خراسان رضوی با توجه به رسالت خود در تامین آب شرب مشترکان، تمام توان  خود را برای بکار گرفته تا خللی در آبرسانی به شهرها و روستاها ایجاد نشود.
وی خواستارتخصیص حداقل ۱۵ درصد از اعتبارات استانی به پروژه‌های آب و فاضلاب و همچنین سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های اضطراری سایر شهرها و روستاهای بحرانی شد.
وی اعلام کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی از خدمات آبفا بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61534
  • نویسنده : علیرضا صنعت‌نگار
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.