4
وزیر نیرو:

۶۰۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی حرارتی کشور افزوده می شود

  • کد خبر : 66919
  • 04 دی 1400 - 10:40
۶۰۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی حرارتی کشور افزوده می شود
علی اکبر محرابیان در مراسم بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین، افزود: رئیس جمهور و همچنین برنامه مجلس بر تقویت برق حرارتی، تجدید پذیر و مدیریت مصرف تاکید ویژه دارند. بر این اساس برنامه ریزی شده تا 500 مگاوات به ظرفیت انرژی تجدید پذیر کشور افزوده شود.

وزیر نیرو گفت: در سال جاری پیش بینی شده تا در حوزه انرژی حرارتی تا بیش از ۶۰۰۰ مگاوات به ظرفیت کشور افزوده شود. در این رابطه تا امروز بر اساس برنامه پیش رفتیم که این اتفاق رکوردی تاریخی است. رکورد قبلی تولید برق حرارتی، ۴۰۰۰ مگاوات بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار ایلنا، علی اکبر محرابیان در مراسم بهره‌برداری از نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی در ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین، افزود: رئیس جمهور و همچنین برنامه مجلس بر تقویت برق حرارتی، تجدید پذیر و مدیریت مصرف تاکید ویژه دارند. بر این اساس برنامه ریزی شده تا ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی تجدید پذیر کشور افزوده شود.

وی با بیان اینکه ۳ مشکل آب، سوخت و محیط زیست در تولید برق وجود دارد و انرژی تجدیدپذیر به خوبی پاسخ این مشکلات را داده است، ادامه داد: انرژی خورشیدی بالاترین ظرفیت در کشور را دارد، چرا که ۳۰۰ روز آفتابی در کشور داریم و در برخی مناطق کویری به ۳۵۰ روز می‌رسد.

وزیر نیرو اظهار داشت: به طور متوسط بیش از ۱۵ هزار مگاوات کسری تراز تولید انرژی در کشور وجود دارد. بر این اساس ۲۲ درصد تقاضای مصرف در تابستان سال جاری با اعمال خاموشی ها یا ایجاد محدودیت برای صنایع، مدیریت شد. در چنین شرایطی، بدون شک تولید با چالش روبرو شد.

 

نیروگاهیان

محرابیان تصریح کرد: در سفر امروز به استان مرکزی از واحد تولید پنل‌های خورشیدی خمین بازدید شد. آنچه امروز در این واحد مورد بازدید قرار گرفت متفاوت از گزارش‌هایی بود که دریافت شده است و در این رابطه باید به مردم استان مرکزی تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار در خط تولید این واحد، دانش آموختگان بهترین دانشگاه‌های کشور هستند، بیان داشت: مشتاقانه منتظر هستیم که بخش‌های دیگر این صنعت نیز بهره‌برداری شود و موضوع را به صورت هفتگی و ماهیانه پیگیری می کنیم. همچنین در جلسات هفتگی تکمیل این پروژه مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو با عنوان کردن این موضوع که عملیات اجرایی واحد تولید کننده پنل‌های خورشیدی از سال ۹۶ در فضایی به وسعت ۱۵ هکتار در شهرستان خمین کلید خورده است، تأکید کرد: اگر ۳ شرکت دیگر مانند این واحد در کشور ایجاد شود به راحتی می‌توان در تولیدات این حوزه ، گام‌های بلندتر از برنامه برداشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66919
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرنگار ایلنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.