3
با بهره‌برداری از 13 پروژه آبرسانی روستایی؛

۶۷۰۰ نفر از جمعیت روستایی کردستان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند

  • کد خبر : 71092
  • 26 بهمن 1400 - 18:46
۶۷۰۰ نفر از جمعیت روستایی کردستان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند
"علیرضا تخت شاهی" با اعلام این خبر اظهار کرد: در قالب این پروژه‌ها، آبرسانی به روستاهای شکوه آباد، سلطان آباد، قزلچکند، کوس عنبر، قلعه ولیانه، ماضی بن، عباس آباد، ولی آباد، کوییچ سفلی، گوریچه، بیلو، تازآباد عیسی آباد و گزردره انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از بهره‌برداری ۱۳ پروژه آبرسانی روستایی با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان در ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا تخت شاهی” با اعلام این خبر اظهار کرد: در قالب این پروژه‌ها، آبرسانی به روستاهای شکوه آباد، سلطان آباد، قزلچکند، کوس عنبر، قلعه ولیانه، ماضی بن، عباس آباد، ولی آباد، کوییچ سفلی، گوریچه، بیلو، تازآباد عیسی آباد و گزردره انجام شد.

وی با بیان اینکه منابع آبی این پروژه از محل چاه و چشمه‌ها تأمین می‌شود، افزود: طول خطوط انتقال در این پروژه حدود ۳۴ کیلومتر، حجم مخازن  ۱۵۴۰ مترمکعب، تعداد ایستگاه‌‌های پمپاژ ۱۰ باب بوده است که از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه‌ها تأمین شده است.

 

 

نیروگاهیان

“تخت شاهی” با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستایی در استان گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش خدمات شرکت قرار دارند که در قالب ۸۲ مجتمع روستایی آبرسانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر آبرسانی به جمعیت تحت پوشش این تعداد مجتمع از طریق ۳۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۵۸۳ کیلومتر شبکه توزیع صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود ۵۰۵ حلقه چاه، ۱۰۸۰ دهنه چشمه و ۱۹ رشته قنات روستایی در استان خاطرنشان کرد: ۱۰۶۶ باب مخزن آبرسانی با ظرفیت ۹۹ هزار و ۲۶۷ مترمکعب و ۱۹۸ ایستگاه پمپاژ برای تأمین آب روستائیان در استان در مدار قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=71092
  • نویسنده : ادریس شریفی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.