مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: از ۹۵ هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، حدود ۷۰ هزار پرونده بیمه مورد رسیدگی قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)، “مصطفی رجبی مشهدی” با اشاره به اینکه به دو گروه از پروندهها یا پرداخت خسارت انجام نشده یا خسارتی تعلق نمیگیرد، افزود: گرو ه نخست موارد دارای نقص در پرونده است، اما گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمهگر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمیگیرد.
سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: به مشترکان گروه نخست برای تکمیل مدارک اطلاع رسانی شده است.
رجبی مشهدی با بیان این که تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت بابت پروندههای رسیدگی شده، برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است، گفت: اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.
بیشتر بخوانید
اقدامات صنعت برق دولت سیزدهم در ۲۵ سال گذشته بیسابقه بوده است/ تلاش برای حل مشکل کم آبی برخی مناطق در کشور
فیلم| همت دانشبنیانها در صنعت برق
سخنگوی صنعت برق یادآور شد: با توجه به این که برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکردهاند، اما با هماهنگی صورت گرفته با شرکت بیمهگر، مقرر شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارتها تسریع شود.
رجبی مشهدی رقم پرداختی مشترکان بابت بیمه را ۱۰۰ تومان عنوان و خاطرنشان کرد: به طور معمول این میزان حق بیمه نمیتواند به طور کامل خسارتهای وارده را جبران کند و به همین دلیل ما امیدواریم با همکاری مجلس بتوان ضمن تغییر در این میزان، روند پرداخت به خسارت دیدگان را بهبود ببخشیم.
وی یادآور شد: در خصوص بیمه برق، شرکت توانیر به نمایندگی از شرکتهای توزیع سراسر کشور و با طی مراحل قانونی مناقصه، اقدام به انتخاب شرکت بیمه گر میکند و هیچ منفعتی از این بابت نصیب صنعت برق نمیشود.
سخنگوی صنعت برق اظهار امیدواری کرد که شرکت بیمه با همکاری مشترکان خسارت دیده حداکثر تا مهرماه به باقی مانده پروندههای بیمه رسیدگی و تعیین تکلیف نماید.
انتهای پیام/