2

۷۵ درصد پرونده‌های خسارت مشترکان برق رسیدگی شد/ رسیدگی به پرونده‌های باقی مانده تا پایان مهر

  • کد خبر : 84865
  • 07 شهریور 1401 - 16:42
۷۵ درصد پرونده‌های خسارت مشترکان برق رسیدگی شد/ رسیدگی به پرونده‌های باقی مانده تا پایان مهر
"مصطفي رجبي مشهدي" با اشاره به اينكه به دو گروه از پرونده‌ها يا پرداخت خسارت انجام نشده يا خسارتي تعلق نمي‌گيرد، افزود: گرو ه نخست موارد داراي نقص در پرونده است، اما گروه دوم مواردي است كه در تعهد شركت بيمه‌گر نيست و به اين گروه خسارتي تعلق نمي‌گيرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: از ۹۵ هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، حدود ۷۰ هزار پرونده بیمه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مصطفی رجبی مشهدی” با اشاره به اینکه به دو گروه از پرونده‌ها یا پرداخت خسارت انجام نشده یا خسارتی تعلق نمی‌گیرد، افزود: گرو ه نخست موارد دارای نقص در پرونده است، اما گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمه‌گر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمی‌گیرد.
سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: به مشترکان گروه نخست برای تکمیل مدارک اطلاع رسانی شده است.
رجبی مشهدی با بیان این که تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت بابت پرونده‌های رسیدگی شده، برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است، گفت: اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکان خسارت دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

 

 

نیروگاهیان

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: با توجه به این که برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکرده‌اند، اما با هماهنگی صورت گرفته با شرکت بیمه‌گر، مقرر شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارت‌ها تسریع شود.
رجبی مشهدی رقم پرداختی مشترکان بابت بیمه را ۱۰۰ تومان عنوان و خاطرنشان کرد: به طور معمول این میزان حق بیمه نمی‌تواند به طور کامل خسارت‌های وارده را جبران کند و به همین دلیل ما امیدواریم با همکاری مجلس بتوان ضمن تغییر در این میزان، روند پرداخت به خسارت دیدگان را بهبود ببخشیم.
وی یادآور شد: در خصوص بیمه برق، شرکت توانیر به نمایندگی از شرکت‌های توزیع سراسر کشور و با طی مراحل قانونی مناقصه، اقدام به انتخاب شرکت بیمه گر می‌کند و هیچ منفعتی از این بابت نصیب صنعت برق نمی‌شود.
سخنگوی صنعت برق اظهار امیدواری کرد که شرکت بیمه با همکاری مشترکان خسارت دیده حداکثر تا مهرماه به باقی مانده پرونده‌های بیمه رسیدگی و تعیین تکلیف نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=84865
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.