4

۹۱۸۸ دستگاه رمزارز غیرمجاز در استان قزوین شناسایی و جمع‌آوری شد

  • کد خبر : 61337
  • 25 مهر 1400 - 17:12
۹۱۸۸ دستگاه رمزارز غیرمجاز در استان قزوین شناسایی و جمع‌آوری شد
"سید فخرالدین موسوی" با اعلام این خبر اظهارداشت: در شرایطی که تامین برق مورد نیاز بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در اولویت شرکت توانیر قرار دارد متاسفانه در یک سال اخیر شاهد افزایش فعالیت رمزارزهای غیرمجاز بودیم که موجب افزایش میزان مصرف و بروز مشکلاتی در فصل تابستان شد.

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: از اواخر سال ۹۸ تا کنون و با شناسایی و جمع‌آوری ۹۱۸۸ دستگاه رمز ارز غیرمجاز، بیش از ۱۷ میلیون کیلووات ساعت در مصرف انرژی برق در استان صرفه‌جویی شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید فخرالدین موسوی” با اعلام این خبر اظهارداشت: در شرایطی که تامین برق مورد نیاز بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در اولویت شرکت توانیر قرار دارد متاسفانه در یک سال اخیر شاهد افزایش فعالیت رمزارزهای غیرمجاز بودیم که موجب افزایش میزان مصرف و بروز مشکلاتی در فصل تابستان شد.
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: هر یک درجه افزایش گرمای هوا در کشور موجب می‌شود ۵۰۰ مگاوات برق بیشتر مصرف شود و اگر مدیریت مصرف صورت نمی‌گرفت با چالش‌های جدی در تامین برق مواجه می‌شدیم.
موسوی اضافه کرد: در کنار همه این عوامل فعالیت رمز ارزها، بیشترین عامل کمبود برق در تابستان سال‌جاری بود که تلاش کردیم با شناسایی و جمع آوری رمز ارزهای غیرمجاز از افزایش خاموشی‌ها پیشگیری شود.
وی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در مزارع ماینر کشور حداقل دو هزار مگاوات و حداکثر ۱۰ هزار مگاوات انرژی برق مصرف می‌شود که شامل رمزارزهای مجاز و غیرمجاز است.
موسوی تصریح کرد: پیک بار استان قزوین ۸۲۰ مگاوات است و مصرف برق حداقلی ماینرها درکشور بیش از ۲٫۵ برابر مجموع مصرف انرژی برق استان است.
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار داشت: البته اصل استفاده قانونی از رمز ارزها هیچ اشکالی ندارد اما چون کمبود انرژی و فعالیت رمز ارزهای غیرمجاز بصورت همزمان اتفاق می‌افتد لذا با چالش های جدی روبرو می شویم .

 

 

نیروگاهیان

*کشف ۹۱۸۸ دستگاه ماینر در مدت ۲ سال

وی اضافه کرد: از سه ماهه آخر سال ۹۸ تاکنون بیش از ۹ هزار و ۱۸۸ دستگاه ماینر از ۲۱۰ مزرعه جمع آوری شده است که در میان آنها هم دستگاه مجاز و هم غیرمجاز وجود دارد.
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: تعداد ۳۲۶۵ دستگاه ماینر را به صورت مستقیم توسط این دفتر شناسایی و کشف شده و مابقی با همکاری و مشارکت مردم انجام شده است.
موسوی بیان کرد: از مجموع دستگاه‌های جمع آوری شده حدود ۹۵ درصد در مکان‌های کشاورزی، صنعتی و تجاری و ۵ درصد در بخش خانگی بوده است.
وی گفت: برای مقابله جدی با پدیده رمزارزهای غیرمجاز به مشارکت مردم نیازمندیم و پاداش‌هایی هم برای کسانی که مکان ماینرهای غیرمجاز را اطلاع دهند پیش بینی کرده‌ایم که در این راستا سامانه پیامکی  ۳۰۰۰۲۹۰۱۴۴ حراست برق استان آماده دریافت گزارش های مردمی به صورت پیامکی می باشد.
موسوی یادآورشد: همچنین شهروندان با مراجعه حضوری به ادارات توزیع برق شهرستانها و نیز تماس با شماره تلفن ۱۲۱ و همچنین سامانه سمات شرکت توانیر می توانند مشاهدات و اطلاعات خود از فعالیت رمز ارزها را در اختیار ما قرار دهند تا بلافاصله برای جمع آوری اقدام شود.
وی اظهارداشت: میزان پاداش‌ها معادل ۱٫۵ درصد میزان مصرف غیرمجاز ماینرهای کشف شده که از یک میلیون تا ۲۰ میلیون تومان به افراد تعلق می‌گیرد.
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ادامه اظهار داشت: با شناسایی و جمع آوری ماینرهای غیرمجاز بیش از ۱۷ میلیون کیلو وات ساعت در مصرف انرژی برق دراستان، صرفه‌جویی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61337
  • نویسنده : رویا پورعلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.