مهندس حمید رضا آقایی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اصفهان میزبان مهندسین جلایر بازرس توانیر شاغل در معاونت بهره برداری توزیع برق شیراز به همراه رییس دیسپاچینگ،رییس دفتر نظارت بر بهره برداری شیراز بود.
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان، اقایی گفت: در حوزه عملیات چه در بخش ۲۰ کیلووات و چه فشار ضعیف از خط گرم استفاده می شود و در اصلاح ساختار فقط تبدیل سیم به کابل خودنگهدار نبوده بلکه هر کجا که پایه ها فرسوده بوده یا باید رفع حریم و یا شاخه بری صورت می گرفته در حین اجرا بهینه سازی شده است.
وی در ادامه افزود: هر ساله تفاهم نامه ای با سازمان پارک ها و فضای سبز مبنی بر اجرای شاخه بری منعقد می شود که از آذر ماه تا اوایل اسفند ماه این فرایند صورت می گیرد و هم در حوزه ی ۲۰ کیلوولت و هم فشار ضعیف عملیاتی می شود.
اقایی خاطر نشان کرد: ۸ دستگاه دیزل ژنراتور برای عدم قطع برق مشترکین و همچنین تابلوهای سنکرون برای پایداری برق مردم از مهم ترین اولویت های حوزه بهره برداری بوده که محقق شد و همچنین خرید پستی سیار دغدغه های حوزه بهره برداری را تا حد زیادی کاهش داد چرا که با وجود پست های سلولی زیادی که در سطح شهر به خصوص مرکز اصفهان در جریان طرح و توسعه و بهینه سازی فرایند پروژه ها قطع برق حذف و اطمینان برق رسانی برای مشترکین حاصل شد.
معاون بهره برداری شرکت از سرعت رفع حوادث و اتفاقات یاد کرد و گفت : خودروها از طریق سیستم AVL در کوتاهترین زمان ممکن به صورت مکانیزه در جهت رفع عیوب برق رسانی اقدام می کنند.
وی ابراز داشت: یکی از حوزه های بهینه سازی، تبدیل کابل های روغنی به کراسلینگ بود که بیش از ۴۰ سال در ساختار برق مورد استفاده قرار گرفته بود.
وی از سیستم نشان دهنده خطا بر روی شبکه های فشار متوسط خبر داد و گفت : که این سیستم بر روی پایه های برق نصب می شود و برای تجزیه و تحلیل قطعی ها و عیوب مختلف قابلیت قرار گرفتن بر روی اتوماسیون را دارد.
اقایی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: مشکلاتی که در حوزه های مفصل و سر کابل ایجاد می شود به دلایل مختلفی می باشد به طوری که ۵ درصد مربوط به عدم کیفیت کالاو ۹۵ درصد مربوط به اجرا بوده است که با انبر ثبت مشخصات نصاب و تاریخ نصب سرکابل یا مفصل برای مشکلات احتمالی اقدامات لازم صورت می گیرد.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ گفت: در سال ۹۳ نزدیک به ۸۰۰ هزار تماس به ۳ دسته خاموشی و عیوب تقسیم بندی شد که پس از اقدامات تحلیلی و بررسی های دقیق این میزان را به ۴۰۰ هزار تماس رسانده ایم.
وی خاطر نشان کرد: توجه به حوزه منابع انسانی بهره برداری یکی دیگر از شاخصه های بود که این معاونت به آن توجه ویژه ای دارد به طوری که ما برای نیروهای ۱۲۱ امکان فعالیت به صورت دور کاری را فراهم نمودیم که خود موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری و استواری ساختار خانواده ی همکاران این واحد شده است.
انتهای پیام/