5

طرح کلان اجرای عملیات‌های آزمون خودراه‌اندازی با موفقیت انجام شد

  • کد خبر : 4661
  • 14 اردیبهشت 1398 - 22:24
طرح کلان اجرای عملیات‌های آزمون خودراه‌اندازی با موفقیت انجام شد

عملیات‌های آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه‌ها ضمن ایجاد جزایر برقدار مستقل از شبکه سراسری در سطح بالایی از هماهنگی بین سلسله مراتب راهبری، نیروگاه‌های خودراه‌انداز و ایستگاه‌های انتقال، فوق‌توزیع و توزیع در سال ۱۳۹۷ با موفقیت به انجام رسید. مهندس مهدی مقیم‌زاده معاون راهبری شبکه برق کشور، اضافه کرد: در طرح مزبور، به منظور حصول اطمینان از […]

عملیات‌های آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه‌ها ضمن ایجاد جزایر برقدار مستقل از شبکه سراسری در سطح بالایی از هماهنگی بین سلسله مراتب راهبری، نیروگاه‌های خودراه‌انداز و ایستگاه‌های انتقال، فوق‌توزیع و توزیع در سال ۱۳۹۷ با موفقیت به انجام رسید.

مهندس مهدی مقیم‌زاده معاون راهبری شبکه برق کشور، اضافه کرد: در طرح مزبور، به منظور حصول اطمینان از کارآمدی و برقراری مستمر قابلیت خودراه‌اندازی در نیروگاه‌های خودراه‌انداز کشور و همچنین ایجاد توانمندی و ارتقاء سطح آمادگی‌های لازم در دیسپاچینگ‌های ملی و منطقه‌ای در امر خطیر فرماندهی و کنترل عملیات بازیابی، اقدام به طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی و اجرای ۲۵ عملیات خودراه‌اندازی شد.

مهندس مقیم زاده بیان کرد: عملیات‌های انجام شده در چارچوب آزمون‌های خودراه‌اندازی در راستای تحقق مفاد سند «اصول عمومی بازیابی شبکه اصلی برق کشور» و مطابق الزامات «روش اجرایی آزمون خودراه‌اندازی نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی» به انجام رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: با بهره‌گیری از توانمندی‌های متخصصان صنعت برق در سطوح مختلف، تمامی عملیات‌‌ها که مستلزم ایجاد جزایر پایدار مستقل در مجاورت شبکه برقدار سراسری بوده‌اند، به صورت کاملاً ایمن و بدون بروز هیچ گونه خسارت به تجهیزات یا رخداد صدمات جانی به مرحله اجرا درآمدند.

در ادامه مهندس مقیم‌زاده ضمن اشاره به ملاحظات فنی و سطح بالای هماهنگی اجرای برنامه‌های عملیاتی گفت: با توجه به عدم وجود سابقه تاریخی در اجرای گسترده عملیات آزمون‌های خودراه‌اندازی در سطح طرح مزبور، اقدامات بدیعی در حوزه امور برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع، هماهنگی و کنترل عملیات در رده‌های مختلف نهادهای عمل‌کننده، به انجام رسید. در طرح اجرا شده نهادهایی از جمله نیروگاه‌های خودراه‌انداز (قریب یک چهارم نیروگاه‌های کشور)، شرکت‌های برق منطقه‌ای (دوازده شرکت)، شرکت‌های توزیع نیروی برق (شانزده شرکت)، دیسپاچینگ‌های منطقه‌ای (یازده دیسپاچینگ)، دیسپاچینگ‌های متعدد فوق‌توزیع و توزیع، شرکت‌های متعدد مدیریت تولید نیروی برق حرارتی، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سازمان آب و برق خوزستان، گروه‌های متعدد تعمیرات پست و رلیاژ، اکیپ‌های متعدد سیار مانور توزیع و واحدهای تدارکات و نقلیه، مشارکت مؤثر داشته‌اند.

مهندس حمیدرضا فیروزی، رئیس گروه هماهنگی و نظارت بر عملیات بازیابی با اشاره به  موضوعات تأثیرگذار بر اجرای طرح از جمله پیچیدگی‌های مهندسی منحصر به فرد هر یک از عملیات‌های خودراه‌اندازی و همچنین ملاحظات مدیریت منابع انسانی در سطوح مختلف اجرایی، ابراز داشت: تمامی الزامات مؤثر در تحقق اهداف چندبعدی مورد نظر با تکیه بر سه ضلع «تعهد، دانش و تجربه» همکاران کارآمد صنعت برق در جای‌جای شبکه سراسری برق کشور، به نحو مطلوب پاسخ داده شدند.

وی در ادامه گفت : به منظور چابک‌سازی سلسله مراتب فرماندهی و بدنه عملیاتی درگیر در اجرای طرح، بسیاری از هماهنگی‌ها از طریق تماس‌های مخابراتی و ارتباطات ایمن بین‌شرکتی جهت مرور مستمر برنامه‌های اجرایی و ارتباط‌دهی مستقیم افراد عملگر با یکدیگر در دستور کار قرار داشت و با هدف مدیریت زمان، انجام حداقل مکاتبات اداری با قید ضرورت مورد توجه بود.

فیروزی اظهار داشت: علاوه بر دستاوردهای قابل احصای اجرای طرح کلان اجرای عملیات‌های خودراه‌اندازی، شاهد ارتقاء محسوس سطح توانمندی‌های فرماندهی و کنترل دیسپاچینگ‌های منطقه‌ای در امر بازیابی بوده‌ایم که محصول آن ایجاد امید در دست یافتن به سطح بالاتری از پایداری ملی و تحقق الزامات ‌راهبرد بازیابی شبکه سراسری برق کشور است.( مدیریت شبکه برق ایران )

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=4661

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.