2

چین بر روی نیل برای اوگاندا سد می سازد

  • کد خبر : 17699
  • 23 بهمن 1398 - 15:00
چین بر روی نیل برای اوگاندا سد می سازد

خبرگزاری “رویترز” از کامپالا گزارش داد که یک شرکت چینی با امضای یک قرارداد ۱، ۴ میلیارد دلاری با دولت اوگاندا بر روی رودخانه نیل یک سد تولید برق آبی می سازد.   بیشتر بخوانید سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها برای ساخت نیروگاه برق در گلستان ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای شناور در چین بهشت نفتی جدید برای روسیه […]

خبرگزاری “رویترز” از کامپالا گزارش داد که یک شرکت چینی با امضای یک قرارداد ۱، ۴ میلیارد دلاری با دولت اوگاندا بر روی رودخانه نیل یک سد تولید برق آبی می سازد.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازایرنا، براساس سندی که حکایت از درخواست شرکت چینی از اوگاندا دارد، این کشور با احداث این سد می تواند بیش از ۴۰ درصد از نیاز برق خود را تامین کند.

“جولیوس واندرا” سخنگوی شرکت نظارت بر برق اوگاندا (ارا) با اعلام این خبر گفت: گروه بین المللی برق چین (پی آی جی ال) برنامه ساخت و توسعه نیروگاه برق آبی “آیاگو” را مستقر در نیل در حد فاصل دریاچه “کیوگا” و “البرت” در دستور کار خود قرار داده و لذا این شرکت منتظر استعلام عمومی است تا زمینه های آغاز پروژه فراهم شود.

وی ظرفیت نیروگاه “آیوگا” را ۸۴۰ مگاوات ارزیابی کرد و گفت که با پایان یافتن این طرح، این نیروگاه بزرگترین نیروگاه برق اوگاندا به شمار خواهد آمد.

واندار همچنین از ساخت سد “کارونا” توسط همین شرکت چینی در بخش بالادستی “آیوگا” بر رودخانه نیل خبر داد که طی چند ماه آینده کامل خواهد شد.

ساخت این سد و سدهای بعدی بر روی نیل درحالی مطرح است که کشورهای حوزه این رودخانه از جمله مصر، اتیوپی و سودان در مسیر نیل به عنوان بزرگترین رودخانه جهان برسر تقسیم آب آن اختلافات شدید دارند تاجایی که حتی کشورهای مصر و اتیوپی یکدیگر را تهدید به حمله نظامی هم کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=17699

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.