5

اجرای طرح‌های تامین برق و انرژی در فارس و جنوب کشور

  • کد خبر : 43076
  • 25 بهمن 1399 - 17:45
اجرای طرح‌های تامین برق و انرژی در فارس و جنوب کشور
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه این طرح‌ها نوید بخش تامین زیرساخت‌های توسعه و آبادانی و تداوم فرایند خدمت به شهروندان است،  مجموع اعتبارات افتتاح و راه اندازی طرح‌های برق و انرژی در استان فارس را ۸۰۳ میلیارد ریال و اعتبار طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود را حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

شتاب بخشی در اجرای طرح‌های تامین و انتقال برق و انرژی با تاکید بر بومی سازی صنایع تولید و انتقال و توجه مضاعف بر رشد علم راهبرد اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که بر آن تاکید شده است، شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و در آستانه چهل و سومین بهار انقلاب در دهه فجر امسال ده‌ها طرح عمرانی را به بهره برداری رساند یا عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ این شرکت با در اولویت قرار دادن طرح های راه اندازی پست‌ها و ایستگاه‌های فوق توزیع، افزایش ظرفیت پست‌ها و ایستگاه‌ها، افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها، نوسازی خطوط فرسوده انتقال برق، اصلاح تابلوها و کلیدخانه‌ها، توجه به کمربند ارتباطی فیبر نوری بین ایستگاه‌ها، توجه به انرژی خورشیدی و پاک و راه اندازی طرح‌هایی دراین حوزه تلاش کرد تا دهه فجر امسال با دست پر و آورده‌ای پر بار در راستای گام دوم انقلاب و رشد دوچندان در حوزه صنعت و تامین انرژی گام بردارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه این طرح‌ها نوید بخش تامین زیرساخت‌های توسعه و آبادانی و تداوم فرایند خدمت به شهروندان است،  مجموع اعتبارات افتتاح و راه اندازی طرح‌های برق و انرژی در استان فارس را ۸۰۳ میلیارد ریال و اعتبار طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود را حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
نصیری با بیان اینکه دهه فجر امسال ده‌ها طرح تامین و انتقال برق و انرژی در استان فارس و بوشهر به بهره برداری رسید حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها را افزون بر ۹۲۳ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر امسال ۲۰ پروژه تامین برق و انرژی در استان فارس با سرمایه گذاری ۸۰۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
نصیری با بیان اینکه بهره برداری از این طرح‌ها تاثیر مستقیم در تثبیت و اطمینان بخشی تامین برق و انرژی دارد، اضافه کرد: طرح‌های دهه فجر امسال در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، لارستان، خفر، کازرون، پاسارگاد، داراب، جهرم، مهر، خنج، گراش، فیروز آباد، کوهچنار، فراشبند، کوار و دیگر شهرستان‌های استان فارس اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس زمان شروع عملیات برخی از این طرح‌ها را سال گذشته و زمان بهره برداری را امسال ذکر کرد و گفت: بیشتر این طرح‌ها شامل افزایش ظرفیت پست‌ها و ایستگاه‌های انتقال برق، افزایش ظرفیت نیروگاهی، اجرا یا توسعه خطوط انتقال و تامین زیرساخت‌های لازم برای تامین برق شهرها و روستاها است.
نصیری اضافه کرد: از جمله این طرح‌ها اجرای سیم محافظ حاوی فیبرنوری جهت خط دهنو –  فیروزآباد، اجرای اسکادا و سیستم مخابرات ۵ ایستگاه انتقال و فوق توزیع در شهرستان‌های کوهچنار و فراشبند، اجرای شبکه بی سیم شهرستان لامرد، توسعه بستر مخابراتی شهرستان فیروز آباد و افزایش ظرفیت پست بالاده در شهرستان کازرون است.
وی افزود: همچنین در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری از افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای شهرستان کازرون، داراب و مرودشت، تعویض خطوط فرسوده در مناطق لارستان و خنج، اجرای خطوط محافظ هوایی در شهرستان‌های جهرم، شیراز، داراب و زرین دشت، نصب دستگاه‌های تابلو، کلیدهای فشار قوی و بانک‌های خازنی و مقاوم سازی دکل های خطوط فشار قوی در مناطق  مختلف استان فارس بودیم.

 

نیروگاهیان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس همچنین به طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها در دهه فجر امسال آغاز شد، اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی سه طرح بزرگ با سرمایه گذاری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال در استان فارس آغاز شد.
نصیری گفت: این طرح‌ها شامل افزایش ظرفیت ترانسفورماتور و پست فوق توزیع ملک مکان شیراز، احداث ساختمان دیسپاچینگ جنوب کشور و احداث پست ۱۳۲.۲۰ شهرستان‌های مهر و لامرد است که تاثیر بسزایی در تثبیت شرایط تامین برق و انرژی دارد.
وی با بیان اینکه توسعه ظرفیت ها و اجرای طرح های یاد شده با استفاده از توان متخصصان داخلی و بومی انجام شده است گفت: شرکت برق منطقه ای استان فارس این افتخار را دارد که با برخورداری از نیروی متخصص و مهندسان بومی همه فرایندهای توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌ها را به خوبی و با بهترین کیفیت انجام داده است، اجرای طرح‌های یاد شده در شرایط تحریم های ظالمانه و در برهه ای که حتی تامین کوچکترین قطعات و دستگاه‌ها از خارج از کشور با محدودیت تحریم مواجه است برگ زرینی دیگر بر افتخارات ملت غیور و حماسه ساز ایران اسلامی است.بهره‌برداری از طرح‌های تامین و انتقال برق در استان بوشهر
همزمان با دهه‌ فجر امسال ۱۴ طرح‌ تامین و انتقال برق در استان بوشهر به بهره‎‎برداری رسید که نویدبخش افقی روشن برای حرکت چرخ اقتصاد، صنعت و تولید در این استان است.
در سال جهش تولید و چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی طرح‎‌های توسعه‌ای زیادی در استان بوشهر اجرایی شده‌است که بخشی مهم از آنها شامل ۱۴ طرح با اعتبار ۷۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه صنعت برق است.
بخشی از ثمرات انقلاب موج خدمتگزاری است که شهرها و روستاها و مناطق محروم و دور افتاده را در بر گرفت،  تامین برق و انرژی برای حرکت چرخ صنعت و اقتصاد بخشی از این خدمات است که اکنون شاهد شتاب دوچندان در بهره‌برداری و به بار نشستن تلاش خادمان مردم هستیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان‌های بوشهر و فارس گفت: طرح‌های دهه فجر امسال این شرکت در استان بوشهر در شهرستان‌ها و مناطق دشتستان، دیر، دشتی، گناوه، چغادک، بوشهر و سایر مناطق این استان اجرا شده‌است‌.
نصیری افزود: این طرح‎‌ها شامل توسعه و افزایش ظرفیت پست ۲۳۰.۶۶ کیلوولت دشتستان، توسعه و افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت بردخون شهرستان دیر، احداث کلیدخانه‌های پست‌های رودحله، ۱۳۲.۲۰ کیلوولت صنعت بوشهر، اجرای اسکادا و مخابرات پست‌های شهر بوشهر و تعویض مقره خط ۴۰۰ کیلوولت چغادک – قائمیه است.
وی ادامه داد: همچنین در دهه فجر پروژه تعویض هادی پر ظرفیت خط ۶۶ کیلوولت بوشهر ۲ میدان امام (ره)، تعویض پایه چوبی فرسوده خط فوق توزیع کاکی شهرستان دشتی، تعویض مقره معیوب خطوط ۲۳۰ کیلوولت شرکت سدیور، نصب بانک خازنی و یک دستگاه دیزل ژنراتور به ظرفیت ۲۵۰کیلو ولت امپر به منظور پایداری دیسپاچینگ بوشهر، اصلاح تابلو مارشال و سیستم خنک کنندگی ترانس ایستگاه ۲۳۰برازجان  و نصب هفت دستگاه کلید ۲۰ کیلوولت در ایستگاه بردخون استان بوشهر انجام  شد.
نصیری یادآور شد: توسعه ظرفیت‌ها و اجرای طرح‌های یاد شده با استفاده از توان متخصصان داخلی و بومی انجام شده‌است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=43076
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

  1. چرا قرارگاه پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش+ اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که هر دو در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟
    چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس (لارستان + گراش + اوز + لامرد + مهر + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه بزرگ غیر قابل جبرانی است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج تا شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم از مسیر راه جدید دیگ اشکن) + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند +خنج) را که محاسبه کنید از حدود ۳۹ کیلومتر تا ۴۹ کیلومتر می شود اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتری شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای لار مرکز شهرستان لارستان شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بایستی شهرخنج مرکز شهرستان خنج به عنوان محل استقرار ادارات کل برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + اوز+ لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.