1

پهنه‌های جنوب و غرب بوشهر در اولویت طرح‌های تامین برق قرار دارد

  • کد خبر : 31371
  • 07 شهریور 1399 - 17:45
پهنه‌های جنوب و غرب بوشهر در اولویت طرح‌های تامین برق قرار دارد
بیش از ۳۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی و تنگستان قرار دارد که نگاه به توسعه صادرات مواد معدنی و توسعه ناوگان دریایی در شهرستان می‌طلبد برای دسترسی به توسعه متوازن برخی از زیر ساخت‌های این مناطق از جمله تاسیسات تامین و انتقال برق و انرژی توسعه یابد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: پهنه‌های جنوب و غرب استان بوشهر به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های صنعتی در اولویت اجرای طرح‌های جامع تامین و انتقال برق قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خلیج فارس، غلامرضا نصیری روز جمعه در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین برق مطمئن و پایدار رونق بخش زیر ساخت‌های صنعتی و معدنی است که در این ارتباط برای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های معادن ۲ شهرستان تنگستان و دشتی لازم است زیر ساخت‌های تامین برق مطمئن دراین مناطق توسعه یابد.

نیروگاهیان

وی بیان کرد: بیش از ۳۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی و تنگستان قرار دارد که نگاه به توسعه صادرات مواد معدنی و توسعه ناوگان دریایی در شهرستان می‌طلبد برای دسترسی به توسعه متوازن برخی از زیر ساخت‌های این مناطق از جمله تاسیسات تامین و انتقال برق و انرژی توسعه یابد.
نصیری ادامه داد: اکنون در شهرستان‌های دشتی و تنگستان از جمله طرح‌های در دست اقدام پروژه ایستگاه ۱۳۲ به ۲۰ کیلو ولت جائینک است که در زمان حاضر مراحل مکان یابی، طراحی و مشاوره و محوطه سازی ایستگاه انجام شده‌است.
وی افزود: با بهره‌برداری از ایستگاه جائینک بخش بزرگی از مشکلات مربوط به شبکه انتقال برق موجود در شهرستان تنگستان برطرف خواهد شد.
نصیری عنوان کرد: در مورد حل مشکل بخش طسوج شهرستان دشتی نیز موضوع اکنون در مرحله برگزاری مناقصه برای احداث نیروگاه محلی در مقیاس کوچک هشت مگاواتی است.
وی گفت: سرمایه‌گذارانی نیز برای اجرای طرح یاد شده اعلام آمادگی کردند که امیدواریم با اجرای این طرح مشکلات بخش طسوج حل شود.
نصیری ادامه داد: با توجه به وجود ایستگاه کاهش فشار گاز در نزدیکی بخش طسوج امکان احداث نیروگاه گازی مقیاس کوچک هشت مگاواتی در این منطقه وجود دارد که می‌تواند تا حدقابل قبولی مشکل برق منطقه را برطرف کند.
وی ادامه داد: امیدواریم در صورت بروز نکردن مشکلات پیش بینی نشده تا تابستان ۱۴۰۰ این نیروگاه مقیاس کوچک قابل بهره‌برداری باشد.
نماینده شهرستان‌های تنگستان و دشتی مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل بین بخشی و جدیت کارگزاران و مسئولان در پیگیری و حل مشکلات مردم فرصتی برای خدمتگزاری است.
غلامحسین کرمی افزود: در نظام اسلامی این موهبت و فرصت دراختیار مسئولان و کارگزاران قرار دارد که خدمتگزاران شریف‌ترین اقشار جامعه بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=31371

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.