0

افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان برای استفاده صنایع

  • کد خبر : 129445
  • 02 اردیبهشت 1403 - 13:17
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان برای استفاده صنایع
«اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همزمان با افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، در نشستی خبری اظهار کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  وزارت صمت، «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همزمان با افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، در نشستی خبری اظهار کرد: این نخستین طرح پیشران اقتصادی در دولت سیزدهم است. برق این نیروگاه تنها برای صنایع استفاده می‌شود و بین یک سال تا ۲۴ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از زمانی‌که قرارداد منعقد شد یک خط ۱۸۳ مگا واتی ظرف ۷ ماه و خط دوم هم در ۵ ماه بعد افتتاح شد، افزود: به‌صورت کلی دوخط در دوازده ماه به تولید رسید. این کار یک رکورد در نیروگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح حدود ۹۰میلیون یورو معادل حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده که توسط شرکت توسعه معادن و فلزات تامین شده است و شرکت پویا انرژی مجری طرح است.

وی با بیان اینکه در این پروژه، ۳۶۵ مگاوات برق را به شبکه سراسری متصل کردیم، اضافه کرد: برای افزایش کیفیت و ظرفیت؛ تکمیل پست ۴۰۰ کیلو ولت در دستور کار قرار گرفت. برای بهره‌وری بیشتر دو پروژه در نیروگاه سمنان انجام شد.

سعدمحمدی در ادامه یادآور شد: یکی از این پروژه‌ها، سرمایه‌گذاری برای هوای ورودی بود که با استفاده از سیستم‌های جدید خنک کننده سلولوزی راندمان تولید برق افزایش ۱۵ درصدی داشت.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: این اتفاق خیلی بزرگی بود که شکل کار را برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، به‌صورت جدی انجام داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین گفت: ظرفیت تولیدی این نیروگاه با اجرای طرح سوم هزار و یکصد مگاوات برق است. این طرح در کنار افزایش برق، راندمان نیروگاه گازی را ارتقا خواهد داد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.