2
مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد:

پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال دیگر به حساب خرید برق شرکتهای توزیع

  • کد خبر : 130527
  • 15 اردیبهشت 1403 - 10:52
پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال دیگر به حساب خرید برق شرکتهای توزیع
مصطفی رجبی مشهدی که در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور که با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حایری معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران نیروگاهها سخن می گفت،

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی که در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور که با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، همایون حایری معاون وزیر در امور برق و انرژی و مدیران نیروگاهها سخن می گفت، هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام و تصریح کرد: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.
وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار ٢٠ هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم ٣٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.
وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.
رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130527

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.