3

معرفی نیروگاه‌های موجی

  • کد خبر : 16323
  • 08 بهمن 1398 - 20:16
معرفی نیروگاه‌های موجی

 نیروگاه‌های موجی از انرژی موج‌های دریا‌ها و اقیانوس‌ها استفاده می‌کنند. این انرژی عبارت است از، کل انرژی در یک موج که برابر با جمع انرژی پتانسیل آب جابجا شده از یک سطح بی جنبش و آرام و انرژی جنبشی ذرات آب متحرک. انرژی موج به نیرو‌های باد نسبت داده می‌شود که آن هم وابسته به […]

 نیروگاه‌های موجی از انرژی موج‌های دریا‌ها و اقیانوس‌ها استفاده می‌کنند. این انرژی عبارت است از، کل انرژی در یک موج که برابر با جمع انرژی پتانسیل آب جابجا شده از یک سطح بی جنبش و آرام و انرژی جنبشی ذرات آب متحرک. انرژی موج به نیرو‌های باد نسبت داده می‌شود که آن هم وابسته به انرژی خورشیدی است.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازسرویس آموزش و آزمون برق نیوز:

نیروگاه‌های جزر و مدی

این نیروگاه‌ها از انرژی نهفته شده در جزر و مد استفاده می‌کنند، این انرژی عبارت است از انرژی پتانسیل (انرژی نهان یا ساکن) حاصل از جابجایی عمودی توده آب ساکن و یا انرژی جنبشی وابسته به شدت جریان (انرژی جریان جزر و مدی) که هر به دلیل پدیده جزر و مد که خود ناشی از نیرو‌های گرانشی (جاذبه) ماه و خورشید می‌باشند، بوجود می‌آید. در بعضی از انواع این نیروگاه‌ها از جریان آب هم در جزر و هم در مد استفاده می‌نمایند.

این نیروگاه‌ها از انرژی موج‌های دریا‌ها و اقیانوس‌ها استفاده می‌کنند. این انرژی عبارت است از، کل انرژی در یک موج که برابر با جمع انرژی پتانسیل آب جابجا شده از یک سطح بی جنبش و آرام و انرژی جنبشی ذرات آب متحرک. انرژی موج به نیرو‌های باد نسبت داده می‌شود که آن هم وابسته به انرژی خورشیدی است. این انرژی بوسیله دستگاه انرژی گیر از موج، می‌تواند انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی نماید و از طریق کابل دریایی انرژی برق را به ساحل انتقال دهد. ژنراتور‌های موجی دارای انواع شناور، چرخ پره دار، پارویی و توربین هوایی می‌باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=16323

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.