5

فرانسه نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد

  • کد خبر : 8579
  • 26 مهر 1398 - 8:08
فرانسه نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد

فرانسه نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد فرانسه تا سال ۲۰۲۱، چندین نیروگاه هسته‌ای جدید خواهد ساخت. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه تا سال ۲۰۲۱ میلادی چندین نیروگاه هسته‌ای جدید خواهد ساخت. مدیرعامل شرکت بـرق فرانسه در مصاحبه با لوموند گفت: تصمیم برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید، زمانی اتخاذ می‌شود که مقامات سیاسی […]

فرانسه نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد

فرانسه تا سال ۲۰۲۱، چندین نیروگاه هسته‌ای جدید خواهد ساخت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه تا سال ۲۰۲۱ میلادی چندین نیروگاه هسته‌ای جدید خواهد ساخت.

مدیرعامل شرکت بـرق فرانسه در مصاحبه با لوموند گفت: تصمیم برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید، زمانی اتخاذ می‌شود که مقامات سیاسی فـرانسه تصمیم برای ساخت این مراکز را بگیرند.

«ژان بـرنارد لوی» تصـریح کرد: تصمیم برای سـاخت نیـروگاه هسته‌ای جدید در زمـان دولت پیشین گـرفته شده است، و از سوی «امـانـوئل مکـرون» رئیس جمهـور مجددا یـادآوری شد که فـرانسه به انـرژی هستـه‌ای نیاز خواهد داشت؛ لذا از من خـواسته شد تا تصمیم برای ساخت این نیروگاه‌ها را برای اواسط سال ۲۰۲۱ میـلادی (۱۴۰۰ شمسی) آماده کنم.

فرانسه از جمله کشور‌هایی است که از برق هسته‌ای استفاده می‌کند. شمار رآکتور‌های هسته‌ای این کشور در حال حاضر به ۵۸ عدد می‌رسد و حدود ۷۲ درصد از برق این کشور از انرژی هسته‌ای تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=8579

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.