1
در استان یزد صورت می پذیرد

اجرای طرح «تابا»؛ منابع و مصارف آب زیرزمینی وارد اتاق شیشه‌ای می‌‌شود

  • کد خبر : 113640
  • 04 مهر 1402 - 1:45
اجرای طرح «تابا»؛ منابع و مصارف آب زیرزمینی وارد اتاق شیشه‌ای می‌‌شود
محمد مهدی جوادیان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: فاز اول طرح تابا تا پایان سال جاری به اتمام می رسد اما فاز تکمیلی این طرح تا پایان سال 1403 به طول می انجامد.

طرح تابا به ابتکار شرکت آب منطقه‌ای استان یزد و با سه شاخص تحویل حجمی آب، بازار آب و اتاق شیشه‌ای منابع و مصرف با هدف صیانت از منابع آب زیرزمینی اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد مهدی جوادیان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: فاز اول طرح تابا تا پایان سال جاری به اتمام می رسد اما فاز تکمیلی این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ به طول می انجامد.

وی با بیان اسن که این طرح شامل سه طرح مهم تحویل حجمی آب، بازار آب و اتاق شیشه‌ای منابع مصرف است، افزود: با توجه به انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت بهره‌وری کشور، طرح تابا می‌تواند در مدیریت مصرف و بهره‌وری تاثیر گذار باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه  این طرح باعث پایداری منابع موجود می شود، گفت: طرح تحویل حجمی آب با توجه به تجهیز بیش از ۹۰ درصد چاه های کشاورزی در استان از دوسال گذشته در حال اجرا است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار آب نیز در مراحل پایانی استقرار است، افزود: در بازار آب ارزش واقعی آب مشخص و منجربه افزایش بهره وری در حوزه های کشاورزی و صنعتی خواهد شد.

وی به راه اندازی اتاق شیشه ای اشاره کرد و گفت: با برنامه های ریزی انجام شده تاپایان سال ۱۴۰۲ فاز اول اتاق شیشه ای در دشت ابرکوه به صورت پایلوت راه اندازی می شود.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد ابراز کرد: در اتاق شیشه‌ای وضعیت منابع و مصارف آب یک دشت به صورت شفاف و برخط در معرض دید عموم قرار می گیرد.

جوادیان زاده با بیان اینکه استان یزد یکی از استان‌های پیشرو در استقرار بازار آب و تحویل حجمی آب است، گفت: طرح تابا به عنوان طرحی تعریف شده از سوی استان و به ابتکار شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در حال اجرا است.

این مقام مسئول در پایان هدف از اجرای این طرح را مدیریت صحیح تخلیه آب زیرزمینی با نگاهی عدالت محور و حفاظت از منابع آب دانست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=113640
  • نویسنده : تقوی کولیوند
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.