3

احداث ۱۶ حلقه چاه بیوگاز توسط سازمان مپ

  • کد خبر : 29627
  • 05 مرداد 1399 - 13:39
احداث ۱۶ حلقه چاه بیوگاز توسط سازمان مپ
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: استحصال بیوگاز، از اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای می کاهد و استفاده از انرژی های نو را افزایش می دهد که جایگزینی برای سوخت های فسیلی است. همچنین بوی بد منتشر شده در محل های دفن زباله را کاهش می دهد و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد گفت: ۱۶ حلقه چاه بیوگاز و خطوط جمع آوری و انتقال گاز به نیروگاه تولید برق در محل مجتمع صنعتی شماره یک سازمان مدیریت پسماند احداث و اکنون بهره برداری از این طرح آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا»، ابوالفضل کریمیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: روزانه بیش از ۱۲ هزار کیلو وات برق از گاز متان در مجتمع صنعتی سازمان مپ شهرداری مشهد تولید می شود. هدف از انجام طرح اخیر افزایش کیفیت گاز استحصالی و پیشگیری از کاهش تولید برق در نیروگاه بیوگازسوز این مجتمع است.
وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در این طرح هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است، افزود: پسماندهای آلی دفن شده با گذشت زمان و در شرایط بی هوازی، تخمیر می شوند و حاصل این فرآیند، انتشار گازی است که ۵۵ تا ۶۰ درصد آن گاز متان و ۴۰ تا ۴۵ درصد دی اکسید کربن است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: استحصال بیوگاز، از اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای می کاهد و استفاده از انرژی های نو را افزایش می دهد که جایگزینی برای سوخت های فسیلی است. همچنین بوی بد منتشر شده در محل های دفن زباله را کاهش می دهد و از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

نیروگاهیان

کریمیان بیان کرد: در همین راستا پروژه احداث دومین نیروگاه بیوگاز سوز تولید برق از گاز محل دفن زباله ها به ظرفیت سه مگا وات برق در ساعت در مجتمع صنعتی شماره دو جاده مشهد- میامی در حال پیگیری است.
وی با اشاره به میزان جمع آوری پسماند خشک طی سه ماهه ابتدایی سال جاری، اضافه کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۹ هزار تن پسماند خشک جمع آوری شده است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد تصریح کرد: تناژ جمع آوری شده پسماند خشک از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در سه ماهه نخست امسال با وجود محدودیت های ناشی از شیوع کرونا به بیش از ۱۹ هزار تن می رسد.
کریمیان گفت: تفکیک از مبدا، باز تولید و باز مصرف پسماند خشک سه مرحله مهم در چرخه بازیافت زباله محسوب می شوند و در این میان مرحله نخست یعنی تفکیک زباله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا که هرچه میزان مشارکت مردم و همکاری آنان در این خصوص بیشتر باشد، میزان بازیافت هم بیشتر خواهد بود. بر همین اساس سازمان مپ به شیوه های مختلف خدماتی را در این زمینه به شهروندان ارائه می دهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر پسماندهای خشک از طریق سامانه ی سیمپ و ویست بانک ها (ایستگاه های مبادله زباله خشک در سطح شهر)، از طریق ادارات، اصناف و از درب منازل توسط این سازمان جمع آوری و پس از انتقال به مجتمع صنعتی در کارخانه های مختلف بازیافت می شود. ضمنا بیشترین میزان پسماند خشک جمع آوری شده، مربوط به اصناف و بعد از آن مربوط به درب منازل است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: میزان جمع آوری زباله خشک در بهار امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن کاهش یافته که امیدواریم شرایط به روال گذشته بازگردد و شهروندان در تفکیک پسماند خشک از مبدا و تحویل آن به واحدهای مجاز جمع آوری همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29627

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.