1

اختصاص زمین در شهرک تخصصی خورشیدی در خراسان شمالی

  • کد خبر : 130748
  • 18 اردیبهشت 1403 - 10:58
اختصاص زمین در شهرک تخصصی خورشیدی در خراسان شمالی
خراسان شمالی مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت برق خراسان شمالی از اختصاص زمین در شهرک تخصصی خورشیدی در این استان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ایسنا ، خراسان شمالی مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت برق خراسان شمالی از اختصاص زمین در شهرک تخصصی خورشیدی در این استان خبر داد.

حسین پور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال ایجاد شهرک های خورشیدی برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در شهرک های صنعتی استان هستیم.

وی گفت: در همین راستا برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و ایجاد شهرک های خورشیدی تعدادی زمین به متقاضیان نیز واگذار شده است.

حسین پور در ادامه با اشاره به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس در استان بیان کرد: تا پایان سال گذشته ۲۸۸ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس راه اندازی و متصل به شبکه شده است و این نیروگاه ها پنج میلیون و ۶۲۱ هزار کیلووات ساعت برق در سال تولید می کند.

وی افزود: علاوه بر آن ۲۷۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس توسط سازمان های حمایتی معرفی شده است که برای ساخت ۱۳۵۰ نیروگاه خورشیدی قرارداد خرید تضمینی انجام شده و ۱۱۵۰ مورد برای اعطای تسهیلات به بانک ها معرفی شده و قرار بر این شد تا پایان سال گذشته ۸۰۰ مورد اجرایی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سه شرکت پیمانکار به تایید وزارت نیرو رسیدند و قرار شد تا پایان سال گذشته ساخت این نیروگاه ها را اجرایی کنند اما به علت عدم همکاری بانک ها با کمیته امداد که پیگیری اختصاص تسهیلات را برای مددجویان داشته، این امر تحقق نیافت و مبالغ مورد نظر پرداخت نشد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به افزایش هزینه هایی که امسال به وجود آمده بر روی قیمت و هزینه ها برای اجرای این پروژه ها با پیمانکار با چالش مواجه شده ایم.

مجری انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت برق خراسان شمالی گفت: تاکنون فقط برای حدود ۱۰۵نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس حمایتی مبالغ واریز شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130748

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.