3

اختصاص ۵۳۸ میلیارد تومان به ساتبا برای تهاتر بدهی‌ها

  • کد خبر : 55709
  • 11 مرداد 1400 - 11:41
اختصاص ۵۳۸ میلیارد تومان به ساتبا برای تهاتر بدهی‌ها
این جلسه با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، جمعی از معاونین و مدیران مرتبط این سازمان و اعضای ارشد انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر در محل ساتبا با هدف تعامل و هم‌اندیشی طرفین و بخش خصوصی به‌منظور رفع موانع موجود بر سر راه تجدیدپذیر‌ها برگزار گردید.

به‌منظور بررسی مشکلات پیش روی بخش خصوصی در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر جلسه مشترکی با حضور انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان نماینده این بخش و سازمان ساتبا برگزار گردید. معاون وزیر نیرو از اختصاص مبلغ ۵۳۸ میلیارد تومان به سازمان ساتبا از سوی وزارت نیرو برای تهاتر بدهی‌های سرمایه‌گذارن بخش خصوصی به دولت خبر داد و گفت امیدوار است تا ساتبا بتواند بدهی‌های مربوطه را از این طریق کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، این جلسه با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا، جمعی از معاونین و مدیران مرتبط این سازمان و اعضای ارشد انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر در محل ساتبا با هدف تعامل و هم‌اندیشی طرفین و بخش خصوصی به‌منظور رفع موانع موجود بر سر راه تجدیدپذیر‌ها برگزار گردید.

این گزارش می‌افزاید، محور‌های مورد بحث در این جلسه که از سوی انجمن به نمایندگی از بخش خصوصی مطرح شد شامل روش‌های تامین منابع مالی برای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر، فروش برق تجدیدپذیر برای مراکز استخراج رمز ارز، صادرات برق تجدیدپذیر، روش‌های جبران خسارت ناشی از انرژی قابل تحویل نیروگاه‌های تجدیدپذیر در زمان بروز خاموشی شبکه برق کشور، برق امید و همچنین درخواست برگزاری جلسات ادواری برای هم‌اندیشی در راستای توسعه تجدیدپذیر‌ها با سازمان ساتبا بوده است.

در ادامه ساتکین ضمن تشکر از فرصت پیش‌آمده برای تعامل سازنده با بخش خصوصی به‌عنوان واحد اجرایی توسعه تجدیدپذیر‌ها اظهار امیدواری کرد که این همراهی، هم‌فکری و همدلی بتواند برای توسعه تجدیدپذیر‌ها مؤثر بوده و نسبت به گذشته با توان بیشتری ادامه یابد.

رئیس سازمان ساتبا با بیان اینکه در راستای مرتفع‌سازی مشکلات بخش خصوصی تفاوتی بین ساتبا و این بخش قائل نیستیم، افزود: همه پیگیری‌های لازم را در درون سازمان، وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و سایر ارگان‌های مرتبط انجام می‌دهیم تا بخش خصوصی بتواند با فراغ خاطر بیشتری به امر توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر بپردازند و این تلاش بتواند فرصت حداکثری را برای آن‌ها برای تحقق این هدف فراهم آورد.

 

نیروگاهیان

رئیس سازمان ساتبا در توضیح تامین منابع مالی با اشاره به تصویب منابع مالی ناشی از محل سوخت صرفه‌جویی شده، اظهار داشت: روند تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون و ارسال آن برای وزارت نفت از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است و بخش خصوصی برای تسریع در پیاده‌سازی این فرآیند می‌تواند به‌صورت موازی وارد عمل شود.

وی درخصوص صادرات برق تجدیدپذیر افزود، سازمان ساتبا از طریق وزارت نیرو، شرکت توانیر و مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود در این راستا را دنبال می‌کند و انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر نیز می‌تواند از طریق شرکت توانیر و کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی این مساله را پیگیری نماید.

معاون وزیر نیرو از اختصاص مبلغ ۵۳۸ میلیارد تومان به سازمان ساتبا از سوی وزارت نیرو برای تهاتر بدهی‌های سرمایه‌گذارن بخش خصوصی به دولت خبر داد و گفت امیدوار است تا ساتبا بتواند بدهی‌های مربوطه را از این طریق کاهش دهد.

رئیس سازمان ساتبا ادامه داد: در بحث استفاده از اسناد خزانه، سازمان ساتبا به‌صورت ویژه از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است و به زودی این قضیه تصمیم‌گیری خواهد شد و میزان اسنادی که در اختیار سازمان ساتبا قرار گرفته است اعلام می‌گردد تا کسانی که مطالباتی از این سازمان دارند تمام یا بخشی از آن را از طریق این اسناد دریافت نمایند.

معاون وزیر نیرو از تشکیل کمیته‌ای تخصصی در سازمان برای بررسی مسائل فنی تامین برق مراکز استخراج رمز ارز از نیروگاه‌های تجدیدپذیر خبر داد و از حضور انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر برای شرکت در مباحث کارشناسی استقبال کرد.

این مقام مسئول با اشاره به عوارض برق به‌عنوان یکی از منابع تامین مالی تولید برق تجدیدپذیر، اظهار داشت: از آنجاکه این منبع به صورت مشارکتی به ساتبا و شرکت توانیر اختصاص یافته است در تلاشیم تا سهم سازمان ساتبا از آن را بیشتر کنیم.

وی در پایان از تعامل با انجمن‌ها و بخش خصوصی در تصمیمات کلان و سیاست‌گذاری‌ها استقبال کرده و اظهار امیدواری نمود تا این همراهی بتواند بهترین اثر را برای توسعه مطمئن تجدیدپذیر‌ها بگذارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=55709
  • ارسال توسط :
  • منبع :  برق نیوز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.