1

اسلامی: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق تا ۱۴۲۰ در کشور

  • کد خبر : 118806
  • 23 آذر 1402 - 22:19
اسلامی: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق تا ۱۴۲۰ در کشور
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به همت این سازمان، ۲۰ هزار مگاوات برق تا سال ۱۴۲۰ در کشور تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس سازمان انرژی اتمی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بازسازی و بهسازی تجهیزات لیزری شرکت فولاد مبارکه و مرکز علوم و فنون لیزر ایران گفت: در سال ۱۴۲۰، برنامه تولید ۲۰ هزار مگاوات برق را داریم.

محمد اسلامی گفت: طی ۱۰ سال گذشته، تولیدات برق انرژی هسته‌ای، معادل ۹۲ میلیون بشکه نفت به ارزش ۷ میلیون دلار در مصرف سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره بازرسان آژانس گفت: ما اختیار قانونی داریم که بررسی کنیم، تائیدیه بدهیم و یا ندهیم، ما بازرسی نداشتیم که راهش دهیم یا ندهیم و همه اظهارات، جوسازی و غوغاسازی بوده و اصلا، بازرس به ایران نیامده است.

وی افزود: می‌خواستند در آب سنگین، تمام پیج و مهره‌ها را باز و خورد کنند که این فناوری را نداشته باشیم، اما امروز صنایع پیشرفته به دنبال OLED هستند و مشتقات آب سنگین بر پایه این محصول است.

 

 

اسلامی با بیان اینکه محصولی که ایران دارد، صدر جدول کیفیت و خلوص دنیاست، گفت: این در حالی است که ایران با تحریم‌، تهدید، عملیات تروریستی و … روبه روست، اما به لطف الهی و اعتماد به نفس و خودباوری، ظرفیت متفاوت و جنگنده برای پیشرفت برنامه‌ها و اهداف انرژی به وجود آورده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=118806

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.