1
در دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ محقق شد؛

افزایش تولید ۱۰ درصدی برق در نیروگاه شهیدسلیمی نکا

  • کد خبر : 103803
  • 05 خرداد 1402 - 20:31
افزایش تولید ۱۰ درصدی برق در نیروگاه شهیدسلیمی نکا
"نوراله ادبی فیروزجائی" عنوان کرد: در دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از یک‌میلیارد و 207 ميليون و 900 هزار­­كيلووات­‌ساعت انرژي خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ­ترکیبی تولید و به شبكه سراسري برق كشور تزريق شد.

مدیرعامل شرکت ­مدیریت ­تولید برق ­نکا از افزایش تولید ۱۰ درصدی برق در این نیروگاه، طی دو ماه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی شرکت ­مدیریت ­تولید برق ­نکا، “نوراله ادبی فیروزجائی” عنوان کرد: در دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۹۰۰ هزار­­کیلووات­‌ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ­ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

مدیرعامل شرکت ­مدیریت ­تولید برق ­نکا بابیان اینکه حدود ۸۳٫۵ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و ۱۶٫۵ درصد در بلوک سیکل ­ترکیبی بدست آمد افزود: در دو ماه ابتدای امسال ۱۲ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

 

 

نیروگاهیان

وی اضافه کرد: برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان و باتلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه، تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی به‌اتمام رسید و تعمیرات اساسی واحد دو گازی نیز روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و گروه‌های مختلفی از کارکنان حوزه‌های تعمیرات و بهره‌برداری به‌طور پیوسته در تلاش هستند تا این واحد نیز پس از انجام تعمیرات، به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخاری ۴۴۰ مگاواتی، دو واحد گازی ۱۳۷٫۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل­ ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=103803
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شركت ­مديريت ­توليد برق ­نكا

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.