4
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در استان کردستان

  • کد خبر : 49385
  • 20 اردیبهشت 1400 - 16:45
افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در استان کردستان
"هیوا لهونیان" در رابطه با این خبر افزود: با توجه به آغاز زود هنگام گرمای هوا، کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی و احتمال خروج بخش قابل توجهی از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار تولید، تابستان بسیار سختی در انتظارمان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق این استان طی فروردین سال جاری در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: تابستان بسیار سختی در انتظارمان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا لهونیان” در رابطه با این خبر افزود: با توجه به آغاز زود هنگام گرمای هوا، کاهش تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی و احتمال خروج بخش قابل توجهی از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار تولید، تابستان بسیار سختی در انتظارمان است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها در کشور افزود: مقدار ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور کاهش یافته است، از سوی دیگر شاهد افزایش دما و افزایش مصرف برق خانگی به دلیل ماندگاری بیشتر مردم در خانه‌ها و استفاده از وسایل برقی در شرایط کرونایی، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز و… هستیم که همگی باعث شده تا تابستان سختی را پیش‌رو داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون در سطح استان برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ انجام گرفته و یا در دست اقدام است.
لهونیان در ادامه به پروژه‌های اجرا شده در همین راستا اشاره کرد و گفت: مانورهایی نیز از ابتدای سال جاری برای عبور از تابستان بدون خاموشی اجرا شده است که تمرکز آن روی مبارزه با رمز ارزهای غیرمجاز، تعدیل روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری و بهسازی شبکه‌های توزیع بوده است.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به پتانسیل ادارات و دستگاه‌های دولتی سطح استان در کاهش مصرف برق پرداخت و گفت: امسال برای نخستین بار، دستگاه‌های اداری موظف شده‌اند که برق مصرفی خود را  ۵۰ درصد در ساعات اداری کاهش و میزان مصرف برق خود را در ساعات غیراداری به ۱۰ درصد حالت عادی مصرف برسانند، که این مهم کمک شایانی به عبور از پیک تابستان سال جاری خواهد کرد.
لهونیان در پایان سخنان خود به راهکارهای ساده و کاربردی در مدیریت مصرف برق و عبور از تابستانی بدون خاموشی اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ساعت ۲۰ تا ۲۴ )، خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار و بهره‌گیری از نور طبیعی روز، استفاده از درجه مناسب ”۲۵ تا ۲۶ درجه” برای کولرهای گازی و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند از راهکارهای موثر در مدیریت مصرف برق و عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ است.
لازم به ذکر است، حدود ۹۵ درصد از مشترکان برق استان کردستان در بخش خانگی و تجاری هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49385
  • نویسنده : هانا نقشبندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.