5

افزایش ۵ درصدی مصرف برق در کشور

  • کد خبر : 23813
  • 17 اردیبهشت 1399 - 11:55
افزایش ۵ درصدی مصرف برق در کشور
مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه باوجود شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی واحدهای صنفی و صنعتی, مصرف برق در کشور افزایش داشته است افزود: در صورتی که این رویه ادامه پیدا کند و همه واحدهای غیر فعال, فعالیت خود را شروع کنند با افزایش بیش از حد مصرف انرژی در کشور روبه رو خواهیم شد.

سخنگوی صنعت برق از افزایش ۵ درصدی مصرف برق کشور از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه باوجود شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی واحدهای صنفی و صنعتی, مصرف برق در کشور افزایش داشته است افزود: در صورتی که این رویه ادامه پیدا کند و همه واحدهای غیر فعال, فعالیت خود را شروع کنند با افزایش بیش از حد مصرف انرژی در کشور روبه رو خواهیم شد.
وی با اشاره به ادامه دار بودن طرحهای تشویقی برای مشترکان خوش مصرف برق در بخشهای صنعتی, کشاورزی و خانگی گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به بخش صنایع , ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش به بخش خانگی و اختصاص روزانه ۲۰ ساعت مصرف برق رایگان به کشاورزان انجام شده است.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: درصورتی که کشاورزان در ۴ ساعت زمان اوج مصرف ,برق مصرف نکنند ۲۰ ساعت باقی مانده از روز را بصورت رایگان برق دریافت خواهند کرد.
رجبی مشهدی درخصوص محاسبه تشویقی ها برای بخش خانگی افزود: مشترکانی که زیر الگوی مصرف, برق مصرف کنند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرفشان نیز برق کمتری مصرف کرده باشند , پاداش خوش مصرفی را دریافت خواهند کرد که این مبالغ در قبض برق آنها اعمال می شود.

نیروگاهیان

وی گفت: اگر مدیریت مصرف اعمال نشود و مصرف برق با همین رویه ادامه داشته باشد , پایداری شبکه برق در تابستان و زمان اوج مصرف به سختی محقق خواهد شد.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: استفاده از لامپ کم مصرف, قراردادن دمای کولر گازی بر اعداد ۲۴ تا ۲۵ درجه , استفاده از دور کند کولر آبی و استفاده حداکثری از نور روز راهکارهای کاهش مصف برق در بخش خانگی است.
رجبی مشهدی گفت: از ۲۹ مشترک برق در کشور ۲۴ میلیون نفر زیر الگوی مصرف قراردارند و سال گذشته ۸ میلیون نفر از پاداش خوش مصرفی برخوردار شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23813

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.