3

امضای تفاهمنامه همکاری بین آبفا و آموزش و پرورش مازندران برای ترویج فرهنگ مصرف آب

  • کد خبر : 56357
  • 18 مرداد 1400 - 20:50
امضای تفاهمنامه همکاری بین آبفا و آموزش و پرورش مازندران برای ترویج فرهنگ مصرف آب
بهزاد برارزاده با اشاره به استفاده تنها 12 درصد از منابع آبی سطحی گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز مشترکان استان از 740 حلقه چاه و 373 دهنه چشمه تامین می‌شود و این درحالی است که بسیاری از چاه‌ها و چشمه‌ها کاهش دبی آب داشته‌اند.

به منظور نهادینه سازی و ترویج فرهنگ مصرف آب میان نسل جدید و آینده ساز و بهره‌گیری اثربخش از توان کودکان و نوجوانان در ایفای نقش فرهنگ صرفه‌جویی، تفاهمنامه همکاری میان شرکت آب و فاضلاب و اداره کل آموزش و پرورش مازندران به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “بهزاد برارزاده” مدیرعامل شرکت آبفای استان در این نشست که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، مدیرکل محیط زیست و منابع طبیعی استان و مدیران شهرستانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهمنامه همکاری و نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه میان نسل آینده ساز کشور اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر و گذر از ترسالی به خشکسالی و نیز سیلاب‌های بی‌موقع و خسارت آفرین، بسیاری از منابع آبی استان کاهش چشمگیری یافته است، از سویی با افزایش سرانه مصرف آب در استان که گاهی در برخی از نقاط به درصد بسیار بالایی می‌رسد تعادل میان آب تولیدی و مصرفی به‌هم خورده و با کمبود و افت فشار آب در استان مواجه می‌شویم.
وی با اشاره به استفاده تنها ۱۲ درصد از منابع آبی سطحی گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز مشترکان استان از ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ دهنه چشمه تامین می‌شود و این درحالی است که بسیاری از چاه‌ها و چشمه‌ها کاهش دبی آب داشته‌اند.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، انعقاد تفاهمنامه همکاری میان شرکت آبفا و آموزش و پرورش را گامی مثبت در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب دانست و خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه با هدف آگاهی بخشی و ارتقای دانش کودکان و نوجوانان نسبت به مقوله مدیریت مصرف آب با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی، تدوین و انتشار محتواهای آموزشی متناسب با گروه هدف همچنین حفظ سلامتی مخاطبان و شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا و آموزش توامان فرزندان و خانواده با توجه به مشارکت آنها در فرآیند آموزش مجازی و آموزش‌های همگانی منعقد شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از توان، تجربیات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی این نهاد آموزشی، اهمیت مدیریت مصرف بهینه آب با تولید محتواهای فرهنگی و همکاری سازمان دانش آموزی سپس جامعه نهادینه شود.
در ادامه، “علیرضا سعدی پور” مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز طی سخنانی، دانش آموزان را سفیران فرهنگ سازی خواند و گفت: استفاده از ظرفیت بالقوه دانش آموزان و خانواده‌های آنان در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب، فرصت بسیار ارزشمندی است که در این زمینه ۳۳ شهرستان استان آمادگی همکاری لازم را دارند.
وی با اشاره به ضرورت آموزش دانش آموزان، مربیان و اولیا برای آینده کشور، بر دانش و برنامه‌ریزی اصولی در زمینه ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=56357
  • نویسنده : بهمن آذرمنش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.