4

اولین سند بستر رودخانه در استان گیلان صادر شد

  • کد خبر : 39396
  • 08 دی 1399 - 21:44
اولین سند بستر رودخانه در استان گیلان صادر شد
وحید خرّمی: در راستای مواد 1 و 2 قانون توزیع عادلانه آب (مصوب 1361) و آئین‌نامه مربوط به حد بستر و حریم رودخانه‌ها (مصوب 1379) و مواد 3 و 9 قانون جامع حدنگار (مصوب 1393) و همچنین تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اخذ سند مالکیت نسبت به اراضی بستر رودخانه‌های استان گیلان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از صدور اولین سند بستر رودخانه در استان با هدف تثبیت مالکیت دولت و همچنین جلوگیری از تصرفات غیر مجاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “وحید خرّمی” با اعلام این مطلب افزود: در راستای مواد ۱ و ۲ قانون توزیع عادلانه آب (مصوب ۱۳۶۱) و آئین‌نامه مربوط به حد بستر و حریم رودخانه‌ها (مصوب ۱۳۷۹) و مواد ۳ و ۹ قانون جامع حدنگار (مصوب ۱۳۹۳) و همچنین تفاهم‌نامه میان وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اخذ سند مالکیت نسبت به اراضی بستر رودخانه‌های استان گیلان در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اخذ سند بستر رودخانه‌ها یادآور شد: پس از انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه سفید رود و اعلام فراخوان عمومی در این زمینه با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، سند مالکیت مساحت تقریبی ۹۳۲ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه سفید رود در حوزه ثبتی کوچصفهان صادر شد.

خرّمی اظهار کرد: برای اولین بار در سطح استان گیلان، با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای بستر رودخانه‌ها سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای گیلان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته مقرر شده، اداره کل ثبت، اسناد و املاکاستان گیلان از طریق امور تابعه نسبت به مابقی اراضی بستر رودخانه‌های استان نیز به‌تدریج سند مالکیت صادر کند که در این راستا نقشه حد بستر و حریم حدود ۱۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های سفید رود، پلرود و آچی رود  توسط شرکت آب منطقه‌ای تهیه و در سامانه حدنگاری سازمان ثبت، اسناد و املاک استان گیلان جانمایی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در پایان ضمن قدردانی از همکاری ارزشمند اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان در راستای صدور مجوز سند بستر رودخانه‌های استان، از تلاش همکاران شرکت آب منطقه‌ای نیز تشکر کرد.
شایان ذکر است، استان گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه اصلی است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39396
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.