6
مدیرعامل شرکت آبفای گیلان خبر داد:

آبرسانی به ۶۶ روستای گیلان تا پایان سال جاری

  • کد خبر : 38030
  • 20 آذر 1399 - 20:10
آبرسانی به ۶۶ روستای گیلان تا پایان سال جاری
در این مدت 9 ماهه 371 لیتر بر ثانیه آب شرب از تاسیسات شهری به روستاهای دارای تنش آبی انتقال داده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: طرح آبرسانی به ۶۶ روستای گیلان با اعتباری بیش از ۸۴ میلیارد تومان تا پایان امسال افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید محسن حسینی” در نشست خبری با رسانه‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس از طریق اسکایپ با حضور خبرنگاران در ستاد مرکزی این شرکت و در دفاتر مدیران امور آبفای شهرستان‌ها برگزار و به صورت زنده نیز از اینستاگرام پخش شد، با اشاره به اینکه با یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان در اسفندماه سال ۹۸ اقدامات خوبی برای رفع مشکلات آب شرب حوزه روستایی استان انجام شده، گفت:  طرح آبرسانی به ۶۶ روستای این استان با اعتباری بیش از ۸۴ میلیارد تومان تا پایان امسال افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

حسینی، به تامین و تقویت کمیّت و کیفیت آب آشامیدنی ۲۰۰ روستای گیلان با جمعیتی بالغ بر ۱۱۳ هزار نفر پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت با بهسازی تعدادی از چاه‌ها و تغییر ساختار ایستگاه‌های پمپاژ ۵۶۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب روستاهای گیلان اضافه شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ارتقای ایستگاه پمپاژ روستای صفرابسته آستانه اشرفیه و شهرهای شلمان، چاف و چمخاله اشاره کرد.

به گفته وی، در این مدت ۹ ماهه ۳۷۱ لیتر بر ثانیه آب شرب از تاسیسات شهری به روستاهای دارای تنش آبی انتقال داده شد.

وی به دیگر طرح‌های مصوب شرکت آب و فاضلاب گیلان جهت تامین پایدار آب شرب روستاهای استان اشاره کرد و گفت: آبرسانی به ۳۲ روستای شهرهای چاف و چمخاله در قالب ۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان و بهره مندی جمعیتی بیش از ۱۶ هزار و ۵۵۰ خانوار در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از افتتاح رسمی واحد دوم تصفیه‌خانه آب گیلان در دی‌ماه امسال در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو خبر داد و افزود: با بهره برداری کامل از واحد دوم این تصفیه‌خانه تا پایان سال جاری ۳ هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان اضافه خواهد شد.
حسینی، با اشاره به اینکه هم اکنون این تصفیه‌خانه با ظرفیت یک‌هزار لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری است، گفت: با توجه به کیفیت بالای آب شرب تولید شده در این تصفیه‌خانه و با بهره برداری آزمایشی از واحد دوم، ۲۶ حلقه چاه با آبدهی ۲۸۰ لیتر بر ثانیه در حالت آماده به کار قرار گرفتند.
وی تاکید کرد: با وارد مدار شدن واحد دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، مشکل کیفیت آب شرب تعداد زیادی از روستاهای گیلان نیز برطرف خواهد شد.
ناطق به شرایط خاص آخرین تابستان قرن اشاره کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا و به ویژه در فصل تابستان شاهد افزایش مصرف آب شرب بودیم که در مقاطع مختلف بین ۲۵ تا ۴۰ درصد به مصرف آب مشترکان استان اضافه شد.
مدیرعامل آبفای گیلان گفت: به منظور تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مشترکان در ایام کرونا، با بهره برداری آزمایشی از واحد دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان ۸۹۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب استان افزوده شد.
وی تصریح کرد: در مجموع با شیوع بیماری کرونا، ظرفیت تولید آب استان یک‌هزار و ۴۵۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافته تا مردم عزیز استان در این ایام با مشکل خاصی در حوزه آب شرب مواجه نباشند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38030
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.