2
از سوی معاون هماهنگی توزیع توانیر انجام شد

بررسی اقدامات شرکت توزیع برق غرب مازندران در گذر از اوج بار تابستان

  • کد خبر : 133988
  • 31 خرداد 1403 - 11:44
بررسی اقدامات شرکت توزیع برق غرب مازندران در گذر از اوج بار تابستان
ذبیحی معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در این جلسه به حضور مسافران و خانه دومی ها و الگوی مصرف این مشترکین در منطقه غرب مازندران اشاره کرد

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  پایگاه خبری توانیر، ذبیحی معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در این جلسه به حضور مسافران و خانه دومی ها و الگوی مصرف این مشترکین در منطقه غرب مازندران اشاره کرد و گفت: نصب لوازم اندازه گیری هوشمند برای این مشترکین جهت اجرای مطلوب تر برنامه های مدیریت بهینه مصرف برق و کنترل میزان مصرف با الویت اجرا شود.
وی افزود: شهرکهای مسکونی گسترده ای در این منطقه وجود دارد که باید در جهت افزایش تاب آوری شبکه، پدافند غیرعامل و تامین بار اضطراری با سرمایه گذاری مالکان شهرکها نسبت به تامین برق با استفاده مولدهای خودتامین در زمان های مورد نیاز اقدام کنند.
ذبیحی به مصوبه هیئت محترم وزیران مبنی بر کاهش ٣٠ درصدی مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی در ساعت اداری و کاهش ۶٠ درصدی آن در ساعات غیراداری و ابلاغ ساعت کاری اشاره کرد و گفت: زمانی مشترکین عادی مدیریت مصرف را بهتر می پذیرند که ابتدا خود سازمانها و نهادهای دولتی نسبت به رعایت اصول مدیریت مصرف اقدام کنند و این امر تاثیر اجتماعی به سزایی در جامعه خواهد داشت.
ذبیحی ادامه داد: مجموعه های تجاری و گردشگری نظیر هتلها، رستورانها و فروشگاه های تجاری می توانند تاثیر به سزایی در کاهش پیک بار داشته باشند و با آموزش روش های صحیح مدیریت مصرف می توانند نقش موثری در مدیریت مصرف برق ایفا کنند.
مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران نیز در این نشست ٨۵ درصد از مشترکین این شرکت را خانگی اعلام کرد و گفت: در فصل تابستان سهم مصرف وسایل سرمایشی در کشور حدود ۴٠ درصد است، در حالی که این میزان در غرب مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی و شرجی بودن به مراتب از میانگین کشوری بالاتر است.
بابایی افزود: میزان مصرف ادارات و دستگاههای اجرایی به صورت لحظه ای و از راه دور توسط کنتورهای هوشمند رصد و پایش می شود و در صورت عدم رعایت مصوبات ابلاغی بدون اغماض با ادارات غیرهمکار، برخورد خواهد شد، به طوری که طی ١٠ روز گذشته بیش از ٢٠٠ اداره و دستگاه عمومی و بانک بدمصرف قطع شده اند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133988

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.