1
معاون سازمان انرژی اتمی خبر داد:

برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر

  • کد خبر : 127379
  • 14 فروردین 1403 - 11:40
برنامه‌ریزی برای افزایش بهره‌وری واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر
شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران  از پاییز1383 و با هدف ساماندهی و اجرای فعالیت‌های دولت در زمینه تولید و توسعه برق هسته‌ای

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  سازمان انرژی اتمی ایران، شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران  از پاییز۱۳۸۳ و با هدف ساماندهی و اجرای فعالیت‌های دولت در زمینه تولید و توسعه برق هسته‌ای، راهبری و انجام برخی فعالیت‌های عملیاتی و کارگزاری سازمان انرژی اتمی ایران در این زمینه و نظارت بر آن‌ها، فعالیت‌ خود را آغاز کرده است. این شرکت در زمینه مدیریت و نظارت بر سرمایه‌ها با هدف انجام هرگونه فعالیت در راستای تولید و توسعه برق هسته‌ای، مدیریت و نظارت بر انجام مطالعات، مکان‌یابی، طراحی، احداث، تامین سوخت هسته‌ای، بهره‌برداری ایمن و ازکاراندازی نیروگاه‌های هسته‌ای و تاسیسات آن‌ها و انجام همه معاملات مربوط به برق هسته‌ای فعالیت دارد.

حسین درخشنده، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران با تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم سال ۱۴۰۳ سالی سرشار از خیر و برکت برای همه هموطنان عزیز، همکاران شاغل در صنعت هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر باشد.

وی درباره مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های اجراشده توسط این معاونت و شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: فعالیت‌های شرکت در حوزه نیروگاهی در چهار حوزه کلان، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است؛ هدف کلان نخست در زمینه بهره‌برداری ایمن، مطمئن و اقتصادی از نیروگاه‌‌های هسته‌ای‌ است که برنامه‌ها و فعالیت‌های واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر را دربرمی‌گیرد. این نیروگاه، به عنوان نخستین نیروگاه هسته‌ای در کشور، از سال ۱۳۹۲ وارد فاز بهره‌برداری تجاری شده و در مهرماه ۱۴۰۲ دهمین سال فعالیت خود را جشن گرفته است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران افزود: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر پس از انجام عملیات تعویض سوخت که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اتمام رسید، به شبکه سراسری برق وصل شد و خوشبختانه توانستیم رکود خوبی را در زمینه تولید برق در طول یک سال به ثبت برسانیم، به‌طوری که تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۷ هزار و ۴۷۰ میلیون کیلووات ساعت برق توسط واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری تحویل داده شده است.

ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای در سال ۱۴۰۲
وی تاکید کرد: این میزان تولید،‌ رکورد چشمگیری در تولید برق واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر محسوب می‌شود.

درخشنده گفت: میزان برق تولیدی و تحویل آن به شبکه سراسری در سال ۱۴۰۲ موجب صرفه‌جویی در مصرف بیش از ۱۱ میلیون بشکه نفت خام شده، همچنین، از تولید بیش از ۸ میلیون تن آلاینده جلوگیری کرده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127379

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.