5

برگزاری نخستین مناقصه خرید تضمینی برق تا دو ماه آینده

  • کد خبر : 9041
  • 18 آبان 1398 - 14:12
برگزاری نخستین مناقصه خرید تضمینی برق تا دو ماه آینده

برگزاری نخستین مناقصه خرید تضمینی برق تا دو ماه آینده

بر اساس برنامه ششم توسعه انجام می‌شود؛ برگزاری نخستین مناقصه خرید تضمینی برق تا دو ماه آینده

مجری طرح‌های نیروگاه‌های بخش خصوصی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، گفت: مراحل اجرای نخستین مناقصه خرید تضمینی برق براساس برنامه ششم توسعه تا ۲ ماه آینده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، «امیر دودآبی نژاد» روز در نشست خبری به مناسبت افتتاح نیروگاه گهران سیرجان در هفته جاری با حضور رییس جمهوری، افزود: قراردادهای خرید تضمینی برق تاکنون بر اساس قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه انجام می‌شده است.

وی ادامه داد: اما در قانون برنامه ششم شیوه های جدیدی اندیشیده شده که قیمت در قالب مناقصه تعیین شود.

دودآبی نژاد گفت: بر این اساس و از ابتدای امسال کارهای لازم انجام شد که قرار است تا ۲ ماه آینده مراحل اجرای نخستین مناقصه کامل و مناقصه برگزار شود.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال تعداد بیشتری مناقصه برگزار شده و قراردادهای خرید تضمینی بر این اساس شود.

وی از متوازن نبودن منابع و مصارف بخش برق خبر داد و گفت: به زودی طرحی با نام گواهی ظرفیت ارائه می‌شود تا این مشکل تا حدودی کاهش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: گواهی ظرفیت، یک پتانسیل است که ایجاد شده و به کمک آن طرح های نیروگاهی می‌تواند با توجیه بهتری اجرایی شود.

وی به بهره‌برداری از واحد بخار نیروگاه گهران سیرجان در هفته جاری اشاره کرد و گفت: بهره برداری از آن توسط رییس جمهوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=9041

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.