4

افزایش ۳۰ درصدی هزینه خرید برق تولیدی مولدهای خورشیدی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 25285
  • 30 اردیبهشت 1399 - 11:47
افزایش ۳۰ درصدی هزینه خرید برق تولیدی مولدهای خورشیدی در آذربایجان‌غربی
اکبر حسن بگلو روز دوشنبه اظهار داشت: پیش از این نرخ خرید هر کیلووات‌ساعت انرژی تولیدی با مولدهای خورشیدی زیر ۲۰ کیلووات، هشت هزار ریال بود که این مبلغ با بخشنامه جدید به ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال افزایش یافت. وی ادامه داد: همچنین مبلغ خرید هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی با مولدهای بالای ۲۰ کیلووات تا ۱۰۰ کیلووات از هفت هزار ریال به ۹ هزار و ۱۰۰ ریال افزایش پیدا کرده است. وی تاکید کرد: همچنین مجوز نصب مولد خورشیدی از میزان قدرت انشعاب به ۲ برابر قدرت انشعاب تا سقف ۱۰۰ کیلوات افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی هزینه خرید برق تولیدی از مشترکان مولدهای خورشیدی گفت: این امر موجب شده بازگشت سرمایه از پنج سال به ۳.۵ سال کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار ایرنا،اکبر حسن بگلو روز دوشنبه اظهار داشت: پیش از این نرخ خرید هر کیلووات‌ساعت انرژی تولیدی با مولدهای خورشیدی زیر ۲۰ کیلووات، هشت هزار ریال بود که این مبلغ با بخشنامه جدید به ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ خرید هر کیلووات ساعت انرژی تولیدی با مولدهای بالای ۲۰ کیلووات تا ۱۰۰ کیلووات از هفت هزار ریال به ۹ هزار و ۱۰۰ ریال افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین مجوز نصب مولد خورشیدی از میزان قدرت انشعاب به ۲ برابر قدرت انشعاب تا سقف ۱۰۰ کیلوات افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی‌ گفت: از این پس ساکنان آپارتمان‌ها نیز می‌توانند با استفاده از امتیاز انشعاب عمومی ساختمان نسبت به نصب مولد خورشیدی در پشت بام آپارتمان اقدام و تمامی ساکنان آن از منافع حاصل از فروش برق آن بهره‌برداری کنند.

نیروگاهیان

حسن بگلو بیان کرد: نیروگاه‌های تولید پراکنده برای جذب سرمایه‌های متوسط و تامین انرژی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایرنا طی سال گذشته ۱۷ نیروگاه خورشیدی مجوز احداث دریافت کرده‌اند و ظرفیت تولید برق این واحدها ۷۴.۵ مگاوات است.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

مصرف برق آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۷ شمسی چهار میلیون و ۸۸۷ هزار و ۲۸۴ مگاوات ساعت در سال بوده که با توجه به افزایش ۲.۶ درصدی تعداد مشترکین درسال ۱۳۹۸ مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

استاندارد مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیر گرمسیری ۳۰۰ کیلووات برای هر ماه است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.

طبق اعلام شرکت برق هر مشترکی مصرف خود را نسبت به سال گذشته به هر میزانی از این ۳۰۰ کیلووات کاهش دهد به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۲۴ ریال پاداش می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25285

مطالب پیشنهادی

23اردیبهشت
پست ٢٣٠ کیلوولت غرب رشت آماده بهره برداری است
١٨٠ اقدام عملیاتی صنعت برق برای عبور موفق از اوج بار تابستان ١٤٠٣

پست ٢٣٠ کیلوولت غرب رشت آماده بهره برداری است

23اردیبهشت
رفع برخی مشکلات ناشی از بدمصرفی با پویش «با انرژی»
مدیرعامل توزیع برق استان اصفهان معرفی شد

رفع برخی مشکلات ناشی از بدمصرفی با پویش «با انرژی»

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.