1
با میزبانی ساتبا انجام شد؛

برگزاری نشست هم اندیشی معاون وزیر نیرو با اعضای انجمن ها و تشکل های حوزه انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق

  • کد خبر : 129705
  • 04 اردیبهشت 1403 - 12:13
برگزاری نشست هم اندیشی معاون وزیر نیرو با اعضای انجمن ها و تشکل های حوزه انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق
در نشست هم اندیشی توسعه انرژی های تجدیدپذیر و بهبود بهره وری برق که با هدف بهره مندی از ظرفیت های دولتی، خصوصی و مردمی در جهت پیشبرد اهداف توسعه پایدار کشور با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از  ساتبا، در نشست هم اندیشی توسعه انرژی های تجدیدپذیر و بهبود بهره وری برق که با هدف بهره مندی از ظرفیت های دولتی، خصوصی و مردمی در جهت پیشبرد اهداف توسعه پایدار کشور با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو، مدیران کل ساتبا و اعضای هیات مدیره انجمن های انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق در سالن جلسات دکتر رنجبر پژوهشگاه نیرو برگزار شد، سیاست گذاری ها و اقدامات و دستاوردهای ساتبا از سوی مدیران سازمان انرژی تجدیدپذیر و بهره وری برق تشریح شد و نمایندگان انجمن ها و تشکل های حوزه تجدیدپذیر و بهره وری برق به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در جهت رفع موانع و جهش تولید این حوزه ها پرداختند.
دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو در این نشست هم اندیشی از تعامل بخش خصوصی، انجمن ها و تشکل های فعال در حوزه تجدیدپذیر و بهره وری برق با ساتبا برای پیگیری موضوعات تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: راهبرد ساتبا برای پیشبرد اهداف توسعه ای در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق در دو سال گذشته تدوین و مشخص شده، مدل سازی ها انجام شده و قیمت گذاری ها و سرمایه گذاری ها بر اساس مدل ها صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: مقدمات و زیرساخت های ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر همچون تدوین و تصویب مقررات، اخذ مجوزهای لازم، تامین اعتبار، تسهیل در واگذاری زمین برای ساخت نیروگاه با وجود پیچیدگی های خاص این موضوعات در همه کشورها، در ایران صورت گرفته است که در نتیجه آن برای ایجاد ۸۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، سرمایه گذاری صورت گرفته و ضمانت های لازم از آنان اخذ شده است.
کمانی بر ضرورت به نتیجه رسیدن اقدامات ساتبا برای تسهیل در تکمیل نیروگاه های در دست ساخت، تاکید و تصریح کرد: رسیدن به این هدف نیازمند طی شدن مراحل با کمک بخش خصوصی و تشکل ها و انجمن های مرتبط است.
دکتر مسعود رضایی، مدیرکل برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی و امور بین‌الملل ساتبا نیز در این نشست خاظرنشان کرد: رسیدن به ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان برنامه هفتم توسعه و کاهش هدررفت انرژی الکتریکی در زنجیره تولید تا مصرف به میزان ۲۵ هزار مگاوات تا سال ۱۴۱۰ نیازمند تعامل و هم افزایی همه بازیگران شامل بخش خصوصی، دولتی و انجمن های صنفی و علمی فعال در حوزه تجدیدپذیر و بهره وری برق است.
وی افزود: نظرات انجمن های صنفی و علمی فعال در حوزه تجدیدپذیر و بهره وری برق می تواند منشا رسیدن به چشم انداز تدوین شده و برنامه هدف گذاری شده در سال ۱۴۰۳ باشد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=129705

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.