6

بهره‌مندی ۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب بهداشتی تا پایان سال

  • کد خبر : 38153
  • 22 آذر 1399 - 21:34
بهره‌مندی ۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان از آب شرب بهداشتی تا پایان سال
"علی‌رضا قاسمی" در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌ آب شهرستان قصرقند که با حضور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قصرقند و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، از آبرسانی به ۵۲ روستای مجتمع تلنگ زیرمجموعه مخزن تلنگ و ایستگاه پمپاژ ماران گز تا پایان سال خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ هزار نفر از جمعیت روستایی جنوب سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری از آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی‌رضا قاسمی” در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌ آب شهرستان قصرقند که با حضور نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قصرقند و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، از آبرسانی به ۵۲ روستای مجتمع تلنگ زیرمجموعه مخزن تلنگ و ایستگاه پمپاژ ماران گز تا پایان سال خبر داد و با اشاره به اینکه این پروژه به مدت ۲ سال معطل مانده بود، گفت: در سال جاری با پیگیری، رفع موانع حقوقی و ارائه راهکارهای فنی، موفق شدیم این پروژه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم و تا پایان سال جاری ۲۰ هزار نفر از اهالی روستاها از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به دستاوردهای نظام در زمینه آبرسانی، گفت: تعداد روستاهای استان سیستان و بلوچستان قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سه‌هزار و ۷۳۴ روستا بود که شاخص بهره‌مندی از آب بهداشتی هم حدود ۷ درصد بود، اما در حال حاضر از تعداد ۵ هزار و ۵۹۴ روستای ثبت شده، تعداد ۲ هزار و ۹۴۷ روستا دارای شبکه آب آشامیدنی بهداشتی و سالم هستند و شاخص بهره‌مندی استان نیز حدود ۶۸ درصد است.

مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان پر روستاترین استان کشور است، افزود: خدمات‌رسانی به این خطه ۲ برابر نرم کشوری و هزینه‌های احداث و بهره‌برداری نیز ۳ برابر نرم کشوری است، علاوه بر این متوسط بارندگی استان ۱۱۳ میلی‌متر و سطح تبخیر منابع به دلیل باد و گرما بیش از چهار هزار میلی‌متر است.
این مقام مسئول از عقد یک تفاهم‌نامه مهم برای آبرسانی به ۱۰۶۲ روستای فاقد شبکه یا دارای تنش آبی خبر داد و گفت: به منظور تسریع در عملیات اجرایی آبرسانی به این تعداد روستای فاقد شبکه یا دارای تنش آبی استان تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین شرکت مهندسی آبفای کشور، مجلس شورای اسلامی و استانداری سیستان و بلوچستان با ۱۱ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال منعقد شد.
وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از وضعیت آبرسانی روستاها، گفت: با هدف دیده و شنیده شدن بهتر مشکلات و ارائه راهکار برای رفع دغدغه‌های مردم در کوتاه مدت این بازدیدها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و در کنار نظارت بر تک تک طرح‌های آبرسانی، برنامه‌های آبفا برای توسعه آبرسانی روستایی به روستاهای مشکل‌دار در کوتاه مدت در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

قاسمی با اشاره به درخواست مردم برای آبرسانی به چهار روستای حاجی آباد، دزبن، چندوکان بگ و توکل اظهار داشت: در صورت مساعدت نماینده محترم و کمک فرماندار و شوراهای محل برای رفع معارض از چاه‌های این روستاها، با تجهیز چاه و اجرای خطوط انتقال مشکل آبی اهالی مرتفع می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از روستای ساربوک به عنوان اولین روستای استان که دارای شبکه فاضلاب است نام برد و گفت: احداث تصفیه‌خانه این روستا به دلیل برخی مشکلات به مدت چند سال تعطیل است که در صورت کمک برای رفع معارض طی بازه زمانی هشت ماهه نسبت به احداث تصفیه‌خانه با جدیدترین طراحی و روش اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38153
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.