0

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی از نوع N خراسان رضوی در زبرخان

  • کد خبر : 131890
  • 03 خرداد 1403 - 11:18
بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی از نوع N خراسان رضوی در زبرخان
خدابنده افزود: پنل‌های مورد استفاده در این نیروگاه دوطرفه هستند و جذب نور غیرمستقیم انعکاسی از پشت پنل موجب افزایش حداقل ۲۰ درصدی جذب انرژی در واحد سطح می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، خدابنده افزود: پنل‌های مورد استفاده در این نیروگاه دوطرفه هستند و جذب نور غیرمستقیم انعکاسی از پشت پنل موجب افزایش حداقل ۲۰ درصدی جذب انرژی در واحد سطح می‌شود.

وی اظهار کرد: پنل‌های خورشیدی از نوع N در طول دوران بهره برداری افت بازدهی خیلی کمتری نسبت به نوع P این نیروگاه دارند به طوری که در بلندمدت تولید انرژی به نحو مطلوبی ارتقا می‌یابد.

خدابنده پیش بینی کرد، میزان تولید انرژی تجمعی سالیانه از این واحد نیروگاهی به بیش از ۸۸ هزار کیلووات ساعت در سال برسد، همچنین با توجه به تابش آفتاب مناسب در کنار دمای معتدل و وزش باد دائمی در زبرخان، بازدهی و تولید نیروگاه‌های فتوولتائیک و بادی در این شهرستان افزایش یابد.

تولید انرژی برق توسط نیروگاه خورشیدی از نوع N سالانه در مصرف هشت و ۸۰۰ متر مکعب گاز طبیعی و ۸۸ هزار لیتر آب صرفه جویی و از انتشار ۱۸ تن دی اکسید کربن جلوگیری خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=131890

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.