0

بهره برداری از ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه های بادی در کشور تا دو سال آینده

  • کد خبر : 127945
  • 20 فروردین 1403 - 9:33
بهره برداری از ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه های بادی در کشور تا دو سال آینده
مدیرکل نظارت بر احداث و تولید نیروگاه های ساتبا گفت: شورای عالی اقتصاد در دو ماه پایانی سال گذشته مجوز ساخت حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی را ابلاغ کرده که امیدواریم تا دو سال آینده به شبکه سراسری برق متصل شوند.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت_ پاد، مدیرکل نظارت بر احداث و تولید نیروگاه های ساتبا گفت: شورای عالی اقتصاد در دو ماه پایانی سال گذشته مجوز ساخت حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی را ابلاغ کرده که امیدواریم تا دو سال آینده به شبکه سراسری برق متصل شوند.

شب‌نورد درباره اقدامات ساتبا برای اجرایی شدن توسعه انرژی‌های بادی در کشور گفت: با برنامه‌ریزی ساتبا، قرار است ساخت حدود ۱۷۰۰ مگاوات نیروگاه بادی طی حدود ۱ ماه آینده به مرحله مناقصه برسد. سرمایه گذارانی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانند به این مناقصه وارد شوند، در ساختگاه‌های مناسب شناسایی شده در شمال شرق و شرق کشور با قیمت‌های مناسب اعلامی برنده شوند و ساخت نیروگاه‌ها را آغاز کنند.

شب نورد ابراز امیدواری کرد تا ۲ سال آینده ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی به شبکه سراسری متصل شود و یادآور شد بر اساس برنامه ریزی دولت، حدود ۲ سال ریل‌گذاری این طرح انجام شده و قرار است حدود ۲ سال اجرای این پروژه ها به طول بینجامد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=127945

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.