5

بومی سازی بوستر پمپ واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز

  • کد خبر : 13553
  • 17 دی 1398 - 10:55
بومی سازی بوستر پمپ واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز از بومی سازی بوسترپمپ واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ یا تکیه بر توان متخصصان داخلی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخوز نیوز،مصطفی ذبایح نجف آبادی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز گفت: بوستر پمپ‌ها به منظور افزایش فشار آب تغذیه خروجی […]

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز از بومی سازی بوسترپمپ واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ یا تکیه بر توان متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخوز نیوز،مصطفی ذبایح نجف آبادی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز گفت: بوستر پمپ‌ها به منظور افزایش فشار آب تغذیه خروجی از دیراتور و ورودی به فید پمپ‌ها طراحی شده اند که با دبی ۶۵۰ متر مکعب در ساعت و فشار ۲۲ bar و دمای ۱۶۵ درجه سانتیگراد در مدار هستند.

او با اشاره به اعتماد نیروگاه رامین به دانش متخصصان جوان و تکیه بر توانمندی شرکت‌های داخلی در عرصه ساخت تجهیزات صنعتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: پس از تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی توسط کارشناسان مجرب نیروگاه و با مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های شرکت پمپ ایران اقدام به طراحی و ساخت این پمپ نمودیم که این موضوع باعث کاهش هزینه‌ها جهت خرید نمونه روسی یا اروپایی این تجهیز شده است.

حسام سیفی مجد کارشناس و مسئول اجرایی این پروژه نیز بیان داشت: فرسودگی ناحیه پوسته پمپ‌ها که در اثر جت کردن آب و جوشکاری متعدد جهت بازسازی و استفاده مجدد ایجاد می‌شودباعث کاهش کارایی این تجهیز می‌شود و طراحی این پمپ‌ها نیز بگونه ایی است که امکان استفاده از ابزار روز جهت تسریع در تعمیرات و کاهش استهلاک نیروی انسانی وجود ندارد.

او تصریح کرد: در طراحی این پمپ تغییراتی در سیستم روغنکاری یاتاقان‌های پمپ و همچنین طرح پیچ‌های پوسته دادیم که این تغییرات استفاده از ابزار‌های پنوماتیکی جهت تعمیرات مورد نیاز این پمپ در آینده را آسان‌تر می‌کند.

این بوسترپمپ هم اکنون بروی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ نصب و آماده بهره بردای هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13553

مطالب پیشنهادی

27خرداد
🎥 ویدئو/آب‌رسانی به ۵ هزار و ۵۰۰ روستا/ بهره‌برداری از ۴ نیروگاه برقی در خراسان‌رضوی
وزیر نیرو در آیین افتتاح و آغاز احداث ۲۲ طرح آب و برق در خراسان رضوی:

🎥 ویدئو/آب‌رسانی به ۵ هزار و ۵۰۰ روستا/ بهره‌برداری از ۴ نیروگاه برقی در خراسان‌رضوی

27خرداد
آغاز توزیع ۱۶۲۵ دستگاه پکیج برق خورشیدی در بین عشایر
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز توزیع ۱۶۲۵ دستگاه پکیج برق خورشیدی در بین عشایر

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.