2

تامین گاز برای بیش از ۸۰ درصد سوخت نیروگاه حرارتی شازند

  • کد خبر : 99100
  • 21 اسفند 1401 - 21:46
تامین گاز برای بیش از ۸۰ درصد سوخت نیروگاه حرارتی شازند
مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه اکنون روزانه ۴ میلیون متر مکعب گاز برای سوخت نیروگاه تامین می‌شودابراز امیدواری کرد: با ادامه دار شدن روند پایداری هوا و کاهش مصرف بخش خانگی در روز‌های آینده، ۱۰۰ درصد سوخت نیروگاه گاز شود.

با اختصاص گاز به نیروگاه حرارتی شازند، اکنون ۸۰ درصد سوخت مصرفی این نیروگاه گاز است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی با بیان اینکه اکنون روزانه ۴ میلیون متر مکعب گاز برای سوخت نیروگاه تامین می‌شودابراز امیدواری کرد: با ادامه دار شدن روند پایداری هوا و کاهش مصرف بخش خانگی در روز‌های آینده، ۱۰۰ درصد سوخت نیروگاه گاز شود.

سمیعی افزود: در شش ماهه دوم هر سال به علت برودت هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی ناگریز به قطع سوخت گاز نیروگاه‌ها در کشور هستیم.

او گفت: امیدواریم در سال آینده با افزایش تولید گاز و مدیریت مصرف آن در بخش خانگی و تجاری، سوخت گاز نیروگاه‌ها را در فصل سرد هم تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق منطقه مرکزی هم گفت: اکنون سه واحد از چهار واحد تولیدی نیروگاه شازند در مدار تولید است و از این تعداد یک واحد به صورت کامل گازسوز و دو واحد دیگر هم با میزان کمی مصرف مازوت فعالیت می‌کنند.

 

 

نیروگاهیان

شیخی افزود: سیاست وزارت نیرو ساخت گسترده نیروگاه‌های خورشیدی و افزایش میزان تولید گاز است.

او ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با افزایش میزان تولید گاز و بهره گیری از ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی، گاز نیروگاه‌ها در فصل سرد سال هم تامین شود.

نیروگاه حرارتی شازند با تولید سالانه ۸ گیگا وات، برق یک ساعت از شبانه روز کشور را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=99100
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.