2

تامین ۳۰ درصد برق آموزشکده فنی نهاوند با پنل خورشیدی

  • کد خبر : 130872
  • 20 اردیبهشت 1403 - 9:34
تامین ۳۰ درصد برق آموزشکده فنی نهاوند با پنل خورشیدی
 حمیدرضا حیدری اظهار کرد: با نصب ۲۰ پنل و دو نیروگاه خورشیدی در پشت بام دانشکده فنی و حرفه‌ای که از آبان ماه سال گذشته وارد مدار تولید شده بیش از ۳۰ درصد برق مورد نیاز این مرکز در زمان اوج مصرف تامین شده است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری  تحلیلی گرو ، حمیدرضا حیدری اظهار کرد: با نصب ۲۰ پنل و دو نیروگاه خورشیدی در پشت بام دانشکده فنی و حرفه‌ای که از آبان ماه سال گذشته وارد مدار تولید شده بیش از ۳۰ درصد برق مورد نیاز این مرکز در زمان اوج مصرف تامین شده است.

وی گفت: عملیات نصب و راه‌اندازی این نیروگاه خورشیدی که با استفاده از توان مدرسان فنی مرکز و احسان زمانیان رئیس مجمع خیرین اشتغال این شهرستان انجام گرفته یک سال به طول انجامید که پس از تایید معاونت علمی ریاست جمهوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۱ آغاز و به مدت یک سال به طول انجامید.

رئیس آموزشکده فنی ‌و حرفه ای نهاوند با بیان اینکه برای اجرای این طرحها در هر استان اعتبار مورد نیاز برای یک مرکز اختصاص می‌یابد اضافه کرد: اعتبار این طرح ۴۰۰ میلیون تومان بود که از محل اعتبارات معاون علمی رئیس جمهور تامین شد.

وی افزود: با استفاده از برق تولیدی این نیروگاه خورشیدی، به طور میانگین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در هزینه برق مصرفی مرکز صرفه‌جویی شده و حتی در اسفند سال گذشته به علت مصرف کم، اداره برق مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان یه ما بدهکار شده است.

حیدری اضافه کرد: با توجه به تجربه موفق این مرکز در استفاده از انرژی پاک و با هدف انتقال آن به سایر نهادها دوره آموزشی مقدماتی و پیشرفته از سوی مرکز آموزش عالی آزاد در محل این مرکز برگزار می‌شود.

وی از فعالیت‌های آموزشکده فنی و حرفه‌ای نهاوند در بخش‌های علمی شهرستان یاد کرد و افزود: به منظور پیگیری برنامه‌های علمی و فنی شهرستان طی چند سال گذشته دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان و مجمع خیرین آموزش و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همدان به این مرکز واگذار شده است.

رئیس آموزشکده فنی ‌و حرفه ای نهاوند افزود: برای توسعه فعالیت‌های علمی با تلاش‌های صورت گرفته، مرکز نوآوری مستقر در این آموزشکده به مرکز رشد ارتقا یافت که حاصل آن اجرای ده‌ها دوره آموزشی مهارتی کاملا رایگان و جذب و توزیع بیش از ۵۰ وام اشتغال از طریق بنیاد برکت و بنیاد علوی برای اشتغال جوانان با سود چهار درصد و بازپرداخت ۷ ساله بوده است.

وی گفت: با حمایت مسئولان ملی و محلی و سخت‌کوشی همکاران درصد جذب و رشد دانشجو طی سه سال گذشته ۲ و نیم برابر یعنی ۲۵۰ درصد بوده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=130872

مطالب پیشنهادی

31اردیبهشت
متقاضیان احداث نیروگاه ٧.۵ میلیارد دلار تسهیلات دریافت می کنند
وزیر نیرو با اشاره به تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی خبر داد:

متقاضیان احداث نیروگاه ٧.۵ میلیارد دلار تسهیلات دریافت می کنند

31اردیبهشت
پست ١٣٢ کیلولت کوهسنگی مجددا برق دار شد
تلاش جهادی برای حفظ پایداری شبکه برق شهرستان مشهد در زمان وقوع سیل

پست ١٣٢ کیلولت کوهسنگی مجددا برق دار شد

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.