3

تجهیز۷۰ درصد چاه های مجاز قزوین به تجهیزات اندازه گیری آنلاین

  • کد خبر : 87455
  • 19 مهر 1401 - 0:16
تجهیز۷۰ درصد چاه های مجاز قزوین به تجهیزات اندازه گیری آنلاین
"یداله ملکی"در پنجاه و نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب این استان افزود: از این تعداد 785 دستگاه در قزوین، 973 دستگاه در تاکستان، 1468 دستگاه در بویین زهرا، 197 دستگاه در آوج، 346 دستگاه در البرز و 745 دستگاه در شهرستان آبیک بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با نصب ۴۵۱۴ دستگاه کنتور هوشمند تاکنون حدود ۷۰ درصد از چاه های مجاز به تجهیزات اندازه گیری آنلاین مجهز شده اند و تا پایان سال جاری این طرح تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “یداله ملکی”در پنجاه و نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب این استان افزود: از این تعداد ۷۸۵ دستگاه در قزوین، ۹۷۳ دستگاه در تاکستان، ۱۴۶۸ دستگاه در بویین زهرا، ۱۹۷ دستگاه در آوج، ۳۴۶ دستگاه در البرز و ۷۴۵ دستگاه در شهرستان آبیک بوده است.

وی بیان کرد: در استان سالانه ۶۸۰ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی اضافه برداشت داریم که برای رسیدن به آب قابل برنامه ریزی اقداماتی نظیر نصب کنتورهای هوشمند، بستن چاه های غیر مجاز، کنترل اضافه برداشت از چاه های مجاز در قالب طرح تعادل بخشی و سازگاری با کم آبی صورت پذیرفته است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص وضعیت انتقال آب الموت رود به استان نیز اظهار داشت: این طرح از ۵۰ سال قبل مطرح شده بود اما در مقطعی با آن مخالفت و متوقف شد اما در دولت سیزدهم با پیگیری مجدانه استاندار، نمایندگان مردم  استان درمجلس شورای اسلامی و مدیران وزارتخانه و نیز موافقت وزیر نیرو انجام مطالعات آن به عنوان یک پروژه مهم ملی توسط شرکت آب نیرو مجدداً به جریان افتاد.

به گفته ملکی با ایجاد رصد خانه آب، بستر و زیرساخت مناسب برای راه اندازی «بازار آب» در استان مهیا شده و امسال به صورت پایلوت در بخش آب زیرزمینی این بازار در شهرستان البرز اجرائی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=87455
  • نویسنده : فراس خواجوی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.