1

تعمیرات همزمان ۴ واحد نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 128098
  • 21 فروردین 1403 - 12:02
تعمیرات همزمان ۴ واحد نیروگاه شهید رجایی
ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی با بیان این مطلب، افزود: به منظور کسب آمادگی تولید برق به ویژه در تابستان امسال، تعداد چهار واحد بخاری و سیکل‌ترکیبی این نیروگاه در مجموع با توان ۷۵۰  مگاوات به طور همزمان در دست تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای قرار دارد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق حرارتی، ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی با بیان این مطلب، افزود: به منظور کسب آمادگی تولید برق به ویژه در تابستان امسال، تعداد چهار واحد بخاری و سیکل‌ترکیبی این نیروگاه در مجموع با توان ۷۵۰  مگاوات به طور همزمان در دست تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای قرار دارد.
موتابها ادامه داد: در این فصل از تعمیرات، دو واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، یک واحد گازی با توان حدود ۱۰۰ مگاوات و بویلر مربوطه(۵۰ مگاوات) و یک واحد بخاری سیکل‌ترکیبی با توان ۱۰۰ مگاوات به ترتیب تحت برنامه تعمیرات بازدید دوره‌ای، اساسی و نیمه اساسی قرار دارند.
وی تصریح کرد: هم اکنون در نیروگاه بخار واحدهای شماره یک و دو بخاری تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار دارند و  این تعمیرات در حال اجرا است.
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی بیان داشت: در نیروگاه سیکل‌ترکیبی نیز واحد شماره دو گازی تحت تعمیرات اساسی و واحد شماره دو بخاری سیکل‌ترکیبی هم در دست تعمیرات نیمه اساسی قرار دارد.
براساس این گزارش، هر ساله با پایان یافتن فصل پیک تابستان و کاهش نیاز مصرف کنندگان به انرژی الکتریکی، واحدهای نیروگاهی برای کسب آمادگی تولید برق، تحت انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره‌ای قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=128098

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.