4

تعمیر دستگاه‌های قرائتگر شیب سنج‌های بدنه سد کارون ۳

  • کد خبر : 74959
  • 24 فروردین 1401 - 11:41
تعمیر دستگاه‌های قرائتگر شیب سنج‌های بدنه سد کارون ۳
سید حمید صالحی ضمن اعلام این خبر گفت: جهت رفتارنگاری و کنترل پایداری سد از ابزاردقیق و تجهیزات اندازه گیری ویژه‌ای استفاده می‌شود که پارامتر‌های مختلف موثر در این موضوع را رصد می‌کنند.

مدیرعامل سد و نیروگاه کارون۳ از تعمیر دستگاه‌های قرائتگر شیب سنج‌های بدنه سد کارون ۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ،سید حمید صالحی ضمن اعلام این خبر گفت: جهت رفتارنگاری و کنترل پایداری سد از ابزاردقیق و تجهیزات اندازه گیری ویژه‌ای استفاده می‌شود که پارامتر‌های مختلف موثر در این موضوع را رصد می‌کنند.

مدیرعامل سد و نیروگاه کارون۳ افزود: یکی از این دستگاه‌ها شیب سنج (کلاینومتر) می‌باشد که میزان انحراف شاغولی دیوار سد را در جهت‌های مختلف نشان می‌دهد.

 

 

نیروگاهیان

سروش احمدی معاونت پایداری سازه سد و نیروگاه نیز در این خصوص گفت: با توجه به حجم بالای اندازه گیری‌ها در زمان آبگیری و پس از آن، دستگاه‌های مذکور از کار افتادند که با بررسی‌های فنی نیرو‌های داخلی شرکت و بررسی‌های بعمل آمده از نماینده انحصاری شرکت سازنده مشخص شد که دستگاه‌های مذکور دارای برد‌های الکترونیکی و سنسور بسیار حساس و پیچیده هستند و می‌بایست در امر تعمیر دستگاه‌ها دقت نظر فراوان صورت گیرد که با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص گردید امکان تعمیر این دستگاه‌ها در ایران وجود دارد.

گفتنی است با توجه به قیمت بالای دستگاه‌های جدید برای خرید، با حمایت و راهنمائی‌های مدیر بهره برداری و علاجبخشی سد‌ها و رئیس بهره برداری، ایمنی و پایداری سد‌های بتنی، تعمیرات دستگاه‌های فوق در شرکت مونیر با صرفه جویی مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان انجام گردید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74959
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.