4
با استفاده از ظرفیت‌های‌ داخلی انجام شد؛

تعمیر دستگاه بریکر گازی QEB در نیروگاه شهید رجایی قزوین

  • کد خبر : 74985
  • 24 فروردین 1401 - 14:44
تعمیر دستگاه بریکر گازی QEB در نیروگاه شهید رجایی قزوین
"حمیدرضا صفایی‌زاده" مدیر امور تعمیرات‌الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی عنوان کرد: به‌ دنبال وقوع اشکالات پی‌درپی در کابین بریکر QEB و اعلام آلارم و همچنین احتمال وقوع محدودیت انجام مانور در پست 400 کیلوولت، متخصصان اقدام به تعمیر و راه‌اندازی دوباره این سیستم کردند.

برای اولین بار یک دستگاه بریکر گازی QEB توسط متخصصان نیروگاه شهید رجایی قزوین بازسازی و تعمیر شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمیدرضا صفایی‌زاده” مدیر امور تعمیرات‌الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی عنوان کرد: به‌ دنبال وقوع اشکالات پی‌درپی در کابین بریکر QEB و اعلام آلارم و همچنین احتمال وقوع محدودیت انجام مانور در پست ۴۰۰ کیلوولت، متخصصان اقدام به تعمیر و راه‌اندازی دوباره این سیستم کردند.
صفایی‌زاده افزود: پس از اعلام آلارم در کابین بریکر گازی  QEB واحد شماره ۳ بخاری سیکل ترکیبی بررسی‌های فنی و تشخیص ایرادهای سیستم، در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی مشخص شد که کاهش فشار در بریکر با تیپ‌های مشابه در نیروگاه سابقه نداشته و اشکال در سنسور  فشار گاز SF6 بوده است.
مدیر امور تعمیرات‌الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین خاطرنشان کرد: در ابتدا مطابق برنامه تعمیراتی فشار گاز از طریق دریچه اطمینان چک شد و مشکل و یا اختلاف دمایی در این روش  هم مشاهده نشد، سپس پس از اندازه‌گیری اهم کنتاکت‌های سنسورهای فشار وضعیت کنتاکت‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

نیروگاهیان

صفایی‌زاده در ادامه تصریح کرد: با بررسی در روش  اندازه‌گیری فشار گاز درون پل اقدام به تزریق  گاز در آن محل شد و پس از تزریق فشار ۲٫۲ بار را نشان داد. در حالی که فشار نرمال کاری طبق دستورالعمل شرکت سازنده ۸/۲ الی ۵/۳ بار است.
وی افزود: پس از اقدام  به مونتاژ تجهیزات تزریق از جمله رگلاتور،فشارسنج، شیلنگ وکپسول گاز۶ SF، فشار تا ۵/۳ بار افزایش داده و بریکر در مدار قرار گرفته و آماده بهره‌برداری شد.
این گزارش می‌افزاید، هر واحد بخاری از طریق دو بریکر با نام‌های QEB و QEA از واحدهای گازی تغذیه می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74985
  • نویسنده : مهرداد رشتاک
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.